Seduși și păcăliți

Suceveni trași pe sfoară de o agenție care le-a promis că îi va face vedete



Pietonala din fața magazinului Profi este zona unde agenții îi ademenesc pe suceveni
Pietonala din fața magazinului Profi este zona unde agenții îi ademenesc pe suceveni

O carieră de succes în showbiz, pictoriale în reviste colorate, apariții în reclame și vizibilitate precum a Simonei Halep, a lui Messi sau a lui Ronaldo, acesta este visul frumos pe care o agenție de modeling din București, SC Victory Style & Beauty SRL, îl primite sucevenilor.
Fete tinere sunt seduse de promisiunea că vor ajunge vedete și după ce plătesc o taxă de înscriere de 85 de leisemnează un contract de 300 de euro, prin care firma nu-și asumă nici o responsabilitate.
Suceveni, părinți cu copii și fete tinere, sunt abordați, într-o primă fază, pe esplanada din centrul orașului. Pe motiv că le vor schimba viitorul, posibililor clienți li se propune, în mod insistent, să vină până la sediu, tot în zona centrală, pe strada Meseriașilor, pentru a li se oferi mai multe detalii. Aproape convinși că au dat peste șansa vieții lor, unii suceveni au semnat contracte care nu le garantează nimic și în care nu se regăsește nici una dintre promisiunile verbale făcute de agenție.
„Ne-a zis să ducem fetița la ei pentru că are potențial pentru prezentări și reclame de imagine”
Un astfel de contract a fost semnat și de un sucevean din Poieni Solca. Și-a înscris ambele fete la agenție, plătind pentru fiecare câte 85 de lei. Ulterior i s-au cerut câte 300 de euro pentru încheierea a două contracte de reprezentare, apucând să plătească doar un avans de 50 de euro.
„În luna august eram cu fetița mea de 6 ani și soția în centrul orașului. Am fost abordați de o fată, pe nume Alina, care ne-a prezentat un vis frumos. Pur și simplu ne-a manipulat. Ne-a zis să ducem fetița la ei pentru că are potențial pentru prezentări și reclame de imagine și din asta ea poate câștiga foarte mulți bani”, a povestit bărbatul.
Cuceriți de mirajul celebrității și al unor câștiguri mari, suceveanul a mers la sediul de pe strada Meseriașilor, nr. 2, și a achitat o taxă de înscriere de 85 de lei, pentru care a primit bon fiscal. Două săptămâni mai târziu și-a înscris și cea de-a doua fată în evidențele agenției.
”Am fost chemați de domnișoara director care ne-a încălzit mințile printr-o foarte încântătoare discuție precum că fetele noastre pot ajunge ca marile vedete. După asta ne-a vorbit de contract, de 300 de euro. Am dat un avans de 50 de euro pentru care avem chitanță și a rămas că trebuie să revenim”, ne-a povestit suceveanul.
Primele semne de întrebare ale bărbatului au apărut în momentul în care a căutat pe internet câteva date despre firma Victory Style & Beauty din București.
„Domnișoara director a lăudat firma, ne-a spus că au o experiență de șapte ani, însă pe internet apărea altceva. Ne-am dat seama că suntem victimele unei escrocherii și am revenit la ei pentru a le cere banii înapoi. Ne-au spus că ne vor da cei 50 de euro în 30 de zile. Acum așteptăm”, a spus dezamăgit suceveanul.
Contracte fără prea multe obligații pentru agenție
Sucevenii care au crezut în promisiunile agenției semnează, dau bani, fără să analizeze contractul foarte bine. De altfel, contractul este bine făcut, cu prudență, pentru ca din punct de vedere juridic și legal firma să fie „acoperită”.
Potrivit documentului, „agenția va depune toate diligențele pentru a presta în cele mai bune condiții servicii de reprezentare pentru beneficiar” și „va încerca pe cât posibil să-l informeze pe beneficiar cu privire la stadiul negocierilor cu terții (clienți)”.
Totodată, agenția se obligă să predea beneficiarului un albumfoto digital, album care trebuie plătit tot de client.
Practic, între promisiunile verbale cu care agenții stradali își ademenesc clienții și obligațiile pe care firma și le asumă prin contract este o diferență ca de la cer la pământ. Li se promite celebritate, însă nu li se garantează aproape nimic.
Subcomisarul Ionuț Epureanu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Suceava, a atras atenția cetățenilor „să manifeste responsabilitate în fața unor astfel de propuneri, inclusiv reticență, pentru că se pot dovedi doar pretexte pentru a obține niște sume ilicite de către unele persoane, prejudiciile fiind greu recuperabile ulterior din cauza condițiilor contractuale”.



Recomandări

În Vatra Dornei a fost inaugurat noul ambulatoriu integrat cu 17 specializări al Spitalului Municipal, care va deservi întregul bazin al Dornelor

În Vatra Dornei a fost inaugurat noul ambulatoriu integrat cu 17 specializări al Spitalului Municipal, care va deservi întregul bazin al Dornelor
În Vatra Dornei a fost inaugurat noul ambulatoriu integrat cu 17 specializări al Spitalului Municipal, care va deservi întregul bazin al Dornelor

Prefectul Traian Andronachi: Până miercuri, sucevenii care au avut casele afectate de inundațiile din iulie vor primi banii alocați de Guvern

Sucevenii care au nevoie de o suplimentare de venituri, invitați pe o platformă cu peste 1.000 de oferte pentru activități casnice

Sucevenii care au nevoie de o suplimentare de venituri, invitați pe o platformă cu peste 1.000 de oferte pentru activități casnice
Sucevenii care au nevoie de o suplimentare de venituri, invitați pe o platformă cu peste 1.000 de oferte pentru activități casnice

Președintele CJ Suceava și 92 de primari suceveni, din PSD, PNL și USR, au transmis o scrisoare deschisă premierului și Guvernului