Repartiții sub semnul întrebării la Colegiul Tehnic „Lațcu Vodă” Siret, unde mai mulți părinți acuză conducerea școlii că a călcat în picioare rezultatele și ierarhia stabilite de repartizarea computerizată.
Mai exact, câțiva boboci de clasa a IX-a ai liceului din Siret au avut parte, în prima lor zi de școală, de o surpriză neplăcută. Deși fuseseră admiși cu medii mari, unii cu peste 9, aceștia au fost repartizați, fără știrea lor, în clasa mai slab cotată a specializării Științe ale naturii, și nu alături de colegi cu medii de admitere similare cu ale lor. Astfel, s-a ajuns în situația ca boboci cu media de admitere peste 9 să împartă aceeași clasă cu elevi admiși cu medii puțin peste 7.
Părinții nemulțumiți spun că nu cunosc criteriile după care s-a făcut repartiția celor 56 de elevi în cele două clase de Științe ale naturii și cer conducerii instituției să țină cont de mediile de admitere ale elevilor. De partea cealaltă, direcțiunea se apără spunând că a făcut repartizarea elevilor în funcție de câteva cereri ale unor părinți, care au solicitat repartiția într-o anumită clasă.
Repartiții sub semnul întrebării
În vara acestui an, la Colegiul Tehnic „Lațcu Vodă” Siret, pentru cea mai „vânată” specializare a școlii, Științe ale naturii, s-a organizat admitere pentru 56 de locuri, respectiv două clase, mediile cu care absolvenții de gimnaziu au fost admiși situându-se între 7,22 și 9,98.
Mărul discordiei dintre unii părinți, pe de o parte, și conducerea colegiului, pe de alta, a fost reprezentat de organizarea celor două clase, respectiv împărțirea elevilor în cele două clase de-a IX-a. Unii părinți se plâng că au fost organizate două clase neechilibrate ca valoare, iar câțiva elevi buni, cu medii de admitere peste 9, au fost trimiși, în mod abuziv, în clasa mai slab cotată.
„Copilul meu este de olimpiadă, de nota 10, și a avut o medie de admitere peste 9. Corect ar fi fost să învețe printre colegi de rangul lui, nu printre elevi de 7. Noi am crezut că va fi în prima clasă, cea mai bună, dar ne-am trezit, în prima zi de școală, că e în a doua clasă, în 9D. De ce l-au mutat? Cum au făcut clasele? Este coleg cu alți copii mult mai slabi ca el, nu va fi concurență în clasă, nu vreau să se piardă acest copil. Noi am fost mulțumiți de repartizarea computerizată, am crezut că va învăța într-o clasă bună, cu concurență, dar abia în prima zi de școală am aflat că lucrurile stau altfel. Am fost înmărmuriți”, ne-a declarat mama unui elev.
Un alt părinte a mai reclamat faptul că nu au fost consultați în organizarea claselor, menționând că „fata noastră are medie de peste 8,60, iar calculatorul o repartizase între primii 28. Am crezut că va fi în clasa mai bună, printre cei cu medii de admitere mai mari, dar abia ieri (n.r. – luni) am aflat că a fost transferată printre cei slabi. Vrem să știm pe ce bază s-a făcut împărțirea pe clase”.
Părinții nemulțumiți au menționat că se vor adresa conducerii școlii pentru a afla criteriile după care s-au constituit cele două clase de Științe ale naturii.
„Vom merge la doamna directoare pentru că vrem niște răspunsuri. Fără să ne întrebe nimeni nimic, unii elevi au fost trimiși într-o clasă, iar alți copii au fost trimiși în alta. Vrem să știm dacă este corect”, au spus revoltați părinții.
Cererile unor părinți au făcut legea la organizarea claselor
Directoarea colegiului, prof. Doina Puiu, a menționat că la organizarea celor două clase de Științe ale naturii s-a ținut cont de cererile unor părinți care au solicitat un anume diriginte la clasă, și nu de mediile de admitere ale elevilor. Cu toate acestea, problema survine din faptul că doar unii părinți știau că o cerere scrisă poate aranja repartiția într-o clasă sau alta, în vreme ce alți părinți nu cunoșteau „procedura” agreată de școală.
„Aici nu vorbim de transferuri. Unii părinți au făcut cereri încă din timpul verii spunând că vor la clasa profesoarei Humeniuc. Noi nu am plecat de la ideea de a face o clasă mai bună și una mai rea. Nu asta am urmărit, nu asta a fost intenția. Am organizat clasele după cererile care au fost depuse de părinți. Alte criterii nu au fost. Cererile au fost pentru diriginta Humeniuc. Cererile nu au fost pentru o clasă sau alta, ci pentru un diriginte sau altul. Poate părinții au vorbit între ei și au depus cerere, unii au știut, alții nu”, a subliniat Doina Puiu.
Explicația oferită de aceasta nu i-a mulțumit pe părinți, aceștia susținând că doar o parte au știut că se pot depuse cereri în vederea repartiției într-o anumită clasă.
„Unii au știut să facă cereri, alții nu. Unii au știut deja diriginții, alții nu. Puneam și noi cerere dacă știam. Cine a știut de treaba cu cererile este câștigat, cine nu, a rămas în cea de-a doua clasă. Dacă știam făceam toți cerere. Trebuia să facem toți cerere pentru prima clasă. Cum ne mai împărțea atunci?”, a replicat o mamă.
Părinții spun că nu vor sta cu mâinile în sân și nu vor permite ca preferințele unor părinți, și nu media de admitere, să dicteze repartizarea unor clase.
De partea cealaltă, Cezar Anuței, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Suceava, a explicat că Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar – ROFUIP – prevede că formațiunile de studiu se constituie la propunerea directorului, prin hotărârea Consiliului de Administrație. „Deci hotărârea este a școlii. Părinții trebuie să vadă ROFUIP-ul, să vadă criteriile: pe bază de cerere, medii, studiul de limbi străine. Școala trebuie să aibă în regulamentul ei aceste criterii conform cărora se face repartiția. Ei pot cere directorului regulamentul școlii, au acces la el. Procedura este internă la repartizarea de acest tip”, a menționat Anuței.
Acesta a mai precizat că în cazul în care repartizarea este făcută în baza unei cereri, procedura trebuie făcută cunoscută tuturor părinților implicați.
La clasa a IX-a
Repartizări cu iz de scandal, la Colegiul Tehnic „Lațcu Vodă” Siret
