Administrație

Situația critică de la Rădăuți persistă chiar după unele „precizări” aduse de MDRAP



Secretarul municipiului Rădăuți, Marinică Sofronie
Secretarul municipiului Rădăuți, Marinică Sofronie

Situația critică de la nivelul administrației locale rădăuțene este departe de a fi rezolvată, chiar dacă Primăria Rădăuți a primit la începutul acestei săptămâni o adresă de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP), adresă prin care se aduc unele precizări vizavi de activitatea acesteia. Secretarul municipiului Rădăuți, Marinică Sofronie, a organizat ieri după-amiază o conferință de presă în care a afirmat că activitatea compartimentului Urbanism legată de eliberarea certificatelor de urbanism, eliberarea autorizațiilor de construire, cât și alte aspecte urmează să fie preluată de Consiliul Județean Suceava, în baza unui parteneriat. Sofronie a mai arătat că MDRAP a mai precizat că secretarul municipiului poate reprezenta interesele unității administrativ-teritoriale în instanță, prin aceasta îndeplinind acele acte de conservare și/sau administrare pe care protejarea în instanță a intereselor unității administrativ-teritoriale le presupune.
Imposibilitate de rectificare bugetară și de numire a managerului de spital
În ceea ce privește investițiile, cele cuprinse în bugetul 2015 și care au fost aprobate de Consiliul Local vor putea fi executate. În același timp, ca și până acum, secretarul poate asigura exclusiv soluționarea problemelor curente de la nivelul unității administrativ-teritoriale, neputând emite dispoziții. Din această cauză, nu poate fi numit în continuare un manager sau manager interimar la Spitalul Municipal „Sf. Doctori Cosma și Damian”. Trebuie precizat că pentru a se institui curatela și pentru ca familiile ori persoanele îndreptățite să primească beneficii sociale conform Legii 416/ 2001, Legii 277/ 2010 și OUG 70/ 2011, este necesară emiterea dispozițiilor. Problemele legate de buget rămân în continuare, pentru că în lipsa unui Consiliu Local, nu se poate efectua rectificarea bugetului pentru primărie și instituțiile subordonate. Consecința imediată este imposibilitatea plății drepturilor salariale câștigate în instanță de unitățile de învățământ și faptul că nu se poate asigura fondul de salarii pentru ultimul trimestru la spitalul public. Totuși, secretarul cu atribuții de ordonator de credite poate aproba repartizarea pe trimestre, respectiv modificarea repartizării pe trimestre a creditelor bugetare. În acest fel se vor rezolva o parte dintre problemele curente. Mai mult, în continuare comisia de fond funciar nu este funcțională în lipsa primarului sau a viceprimarului, fapt care duce la imposibilitatea soluționării noilor cereri. În domeniul resurselor umane, la Primăria Rădăuți și la instituțiile subordonate Consiliului Local nu poate fi modificată organigrama de personal, iar în lipsa posibilității de a emite dispoziții, nu pot fi realizate modificări în raporturile de serviciu ale funcționarilor publici și ale personalului contractual. În concluzie, chiar dacă o parte din problemele de urbanism vor fi preluate de Consiliul Județean, cea mai mare parte a problemelor cu care s-a confruntat administrația rădăuțeană rămân în continuare, cel mai relevant exemplu fiind imposibilitatea recentei rectificări bugetare.



Recomandări