Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava vrea să știe în ce măsură unitățile de învățământ sunt pregătite să își primească, din toamnă, elevii. În a doua jumătate a lunii august, inspectorii școlari vor evalua situația școlilor din județ, aceștia urmărind aspecte precum: situația funcționalității spațiilor de învățământ, stadiul realizării lucrărilor la investiții, reparații capitale, reabilitări, utilități și consolidări, lucrările privind igienizarea spațiilor școlare, proporția în care s-a asigurat combustibilul pentru iarnă (tipul de combustibil, starea centralelor/sobelor), modul de asigurare a transportului elevilor etc.
Inspectorul școlar adjunct Cristina Teodorovici a precizat că „inspectorii au atribuții în acest sens. După vizitele în școli, ei vor trebui să completeze un formular tipizat privind stadiul pregătirilor unităților școlare din județul Suceava pentru începerea anului școlar 2015-2016, pe care îl vom înainta Prefecturii. Vor fi și discuții cu directorii pentru ca elevii să aibă parte de condiții bune. În momentul de față, în școlile sucevene se fac lucrări de igienizare, curățenie, deratizare și alte reparații”.
Spațiile școlare vizate de acțiunile de control sunt sălile de clasă, grupurile sanitare, biblioteca, laboratoarele, cabinetele, sălile de sport, construcțiile din împrejurimea școlii (anexele) etc.
Situația școlilor autorizate sanitar
Situația autorizării unităților școlare din punct de vedere sanitar este, de asemenea, în vizorul inspectorilor școlari. Aceștia trebuie să verifice, în funcție de situație, ce demersuri au fost făcute de reprezentanții școlii pentru autorizare și motivele neautorizării.
Cea mai recentă statistică a Direcției de Sănătate Publică Suceava arată că, la nivel de județ, din cele 805 unități școlare 249 sunt autorizate din punct de vedere sanitar (30,9%), iar restul de 556 nu au îndeplinit criteriile pentru a primi autorizație.
Sunt autorizate 77 de grădinițe dintr-un total de 408 și o treime dintre școlile primare și gimnaziale (120 din 343). În cazul liceelor situația stă ceva mai bine, fiind autorizate 36 din cele 37 de licee.
Principalele neajunsuri din școlile neautorizate sunt legate de lipsa apei potabile curente, grupuri sanitare necorespunzătoare, compoziția apei neconformă chimic și bacteriologic, număr insuficient de cabine la grupurile sanitare în raport cu efectivele de elevi.