Sucevenii care vor să obțină adeverințe de venit sau certificate de atestare fiscală de la Finanțe pot să evite cozile de la ghișee și să intre în posesia acestor documente folosind serviciul „Spațiul privat virtual”. Directorul adjunct al Administrației Finanțelor Publice Suceava, Simona Bădeliță, a ținut să precizeze că acest lucru este posibil și datorită eliminării taxelor de timbru pentru adeverințele de venit și certificatele de atestare fiscală, decizie luată recent de Guvernul României. Simona Bădeliță a arătat că unul dintre obiectivele Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru îmbunătățirea relațiilor dintre contribuabili și autoritatea fiscală este acordarea de servicii la distanță, pentru aceasta creându-se serviciul „Spațiul privat virtual”. Acest serviciu constă în punerea la dispoziția persoanelor fizice a unui spațiu virtual aflat pe serverele Ministerului Finanțelor Publice – Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor între Agenția Națională de Administrare Fiscală și persoana fizică în legătură cu situația fiscală proprie a acesteia. De asemenea, prin acest serviciu se furnizează „Buletinul informativ fiscal”, care constă în punerea la dispoziția persoanelor fizice a unor informații publice având caracter fiscal, în scopul îndrumării acestora în îndeplinirea obligațiilor fiscale. „Serviciul privat virtual” este disponibil 24 de ore din 24.
Simona Bădeliță a amintit că documentele și informațiile comunicate prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” sunt declarații fiscale întocmite de persoana fizică, potrivit legii, cereri adresate de persoana fizică organului fiscal pentru obținerea unor informații sau documente în legătură cu situația fiscală personală, cum ar fi: cerere de informații despre contribuțiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a unei adeverințe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislației fiscale și altele asemenea. Tot prin „Spațiul privat virtual” se pot obține acte administrative fiscale, acte de executare și alte acte emise de organul fiscal în executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificări, somații și altele asemenea; documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit și altele asemenea, precum și registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani.
Simona Bădeliță a subliniat faptul că pentru obținerea documentelor, sucevenii, persoane fizice, trebuie doar să se înscrie online pe site-ul ANAF. De precizat că identificarea în mediul online a contribuabililor persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent ori exercită profesii libere se face cu certificate digitale calificate numai pentru obligațiile fiscale pentru care, în relația cu Finanțele, se identifică prin codul de înregistrare fiscală. De asemenea, identificarea persoanelor fizice se face prin numele de utilizator și parolă, însoțite de coduri de autentificare de unică folosință. Tot prin „Serviciul privat virtual”, persoanele fizice au acces la informații publice fiscale cum ar fi calendarul obligațiilor fiscale, noutăți legislative sau ghiduri fiscale.
Fără cozi
Sucevenii care vor adeverințe de venit de la Finanțe le pot obține mai facil dacă folosesc „Spațiul privat virtual”
