Inventariere

Deficit sever de teren forestier pentru acoperirea solicitărilor de restituire



La nivelul județului Suceava există un deficit sever de teren forestier pentru acoperirea tuturor solicitărilor făcute în baza Legii 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist. O situație realizată de Oficiul Județean de Cadastru și Publicitate Imobiliară care a procesat documentațiile primite de la comisiile de inventariere constituite la nivelul primăriilor arată că rezerva de fond forestier este de 31.902,9784 hectare, în timp necesarul atinge 87.790,8451 hectare, asta însemnând cereri nesoluționate, dar și hotărâri judecătorești nepuse în aplicare. În concluzie rezultă un deficit de 55.887,8667 hectare de păduri la nivel de județ. În schimb la terenurile agricole ne confruntăm cu un excedent. Rezerva de teren arabil identificată în județul Suceava însumează 141.541,8182 hectare, în timp ce necesarul pentru restituire este de doar 37.718,9703 hectare, rezultând un excedent de 103.822,8479 hectare.
80 din cele 98 de comune au solicitat cofinanțare pentru inventarierea terenurilor retrocedabile
Situația realizată de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară nu include datele de la comunele Hânțești, Bălcăuți și Vulturești, ale căror documentații se află încă în lucru. Raportul celor de la Cadastru menționează că 80 din cele 98 de comune din județ au solicitat cofinanțare pentru activitatea de inventariere a terenurilor care pot face obiectul reconstituirii dreptului de proprietate. Cofinanțarea a fost acordată de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară în cuantum fix de 6 lei pe hectar. În situația în care restituirea terenurilor agricole pe vechile amplasamente nu este posibilă, persoanelor îndreptățite li se va atribui un teren pe un alt amplasament, în următoarea ordine: pe terenurile din rezerva comisiei locale de fond funciar, pe izlazul comunal, pe terenul proprietate publică, trecut în condițiile legii în proprietatea privată a statului, sau pe terenul proprietate privată a statului, care a fost administrat pe raza unității administrativ-teritoriale de institute, stațiuni de cercetare și alte instituții publice, pe terenul proprietate publică, trecut în condițiile legii în proprietatea privată a statului, sau pe terenul proprietate privată a statului, care a fost administrat de institute, stațiuni de cercetare și instituții publice pe raza localităților învecinate, aflate în același județ. Comisiile locale de fond funciar vor putea dispune de terenurile aflate în proprietatea publică numai după ce Agenția Domeniilor Statului și Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților vor demara procedurile legale necesare în vederea schimbării regimului juridic al terenurilor ce fac obiectul situației centralizatoare, aflate în proprietatea publică a statului, și trecerii acestora, în condițiile legii, în proprietatea privată a statului pentru a fi afectate restituirii în natură sau, după caz, valorificării punctelor acordate potrivit legii nr. 165/2013.



Recomandări

Un teren plin de bălării și clădiri în paragină, obiectul unei sesizări a președintelui României la Curtea Constituțională

Un teren plin de bălării și clădiri în paragină, obiectul unei sesizări a președintelui României la Curtea Constituțională
Un teren plin de bălării și clădiri în paragină, obiectul unei sesizări a președintelui României la Curtea Constituțională

Prefectura Suceava a suplimentat numărul comisiilor care evaluează pagubele din localitățile afectate de inundații

Prefectura Suceava a suplimentat numărul comisiilor care evaluează pagubele din localitățile afectate de inundații
Prefectura Suceava a suplimentat numărul comisiilor care evaluează pagubele din localitățile afectate de inundații