În intervalul 15-19 iunie, candidații sesiunii din vară a bacalaureatului 2015 au susținut proba de evaluare a competențelor digitale. Din cei 5.063 de elevi suceveni care au participat la cea de-a doua probă a examenului maturității, 32,4% au fost notați cu calificativul „utilizator mediu”, iar 28% au fost evaluați drept „utilizatori experimentați”.
27,7% dintre cei examinați au obținut calificativul “utilizator avansat” și 11,7% dintre candidați au fost notați cu cel mai slab calificativ “utilizator începător”.
101 elevi care inițial se înscriseseră pentru a susține proba D din cadrul bacalaureatului nu s-au prezentat la examen.
În cadrul probei de evaluare a competențelor digitale, la primele două cerințe, care cumulau 15 puncte, se cerea să se găsească fișierul de examen de pe desktop, iar candidatul trebuia să scrie într-un document datele sale personale. Cu alte cuvinte, doar pentru că au știut să-și treacă numele într-un document, unii au reușit să obțină statutul de „utilizator începător”. Fiecare cerință rezolvată de candidat a fost punctată conform unei grile, iar în funcție de punctajul obținut a fost stabilit nivelul de competență digitală a candidatului, după cum urmează: „utilizator începător” (0-25 de puncte), „nivel mediu” (26-50 p.), „avansat” (51-74 p.) și „experimentat” (75-100 p.).
Elevii care au certificate de competențe digitale de tip ECDL (permisul european de conducere a computerului) au ales să își echivaleze rezultatele cu proba D de la bacalaureat. Prin urmare, aceștia nu au trebuit să se prezinte pentru a susține proba de competențe digitale, iar certificatul pe care îl dețin a fost echivalat cu calificativul „utilizator experimentat”.
În această săptămână, candidații sesiunii din vară a bacalaureatului 2015 susțin proba orală la o limbă străină (de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională).