Elevi de liceu pregătiți să înfrunte realitățile și dificultățile de pe piața muncii. Acesta a fost scopul unui proiect implementat de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Suceava timp de 13 luni, în perioada mai 2014 – iunie 2015, la Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” din Dumbrăveni, în parteneriat cu Asociația Eur Hope și Projectlife Calabria din Italia.
Proiectul „Activi. Pentru viață! – Activități de educație nonformală pentru o viață activă” a vizat eficientizarea tranziției celor 360 de elevi din grupul țintă de la perioada de școlarizare la viața activă, prin oferirea oportunității unei instruiri nonformale suplimentare, adaptate necesităților pieței muncii.
„Este o abordare diferită, de data aceasta grupul țintă nu a mai fost format din persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, pentru care de regulă încercăm să oferim oportunități care să le crească șansele să își găsească un loc de muncă. Grupul țintă au fost elevii Liceului Tehnologic, pe care i-am informat și consiliat cu privire la ceea ce îi așteaptă după ce termină o formă de învățământ. Au fost informați 300 de elevi, iar 60 de elevi au înființat efectiv o firmă, simulând ceea ce se întâmplă în realitate pe piața muncii”, a explicat Mirela Adomnicăi, director executiv al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Suceava, în cadrul conferinței de închidere a proiectului, ce a avut loc vineri.
Pe lângă prezentarea activităților desfășurate de AJOFM Suceava și partenerii din acest proiect, publicul a fost informat despre experiențele acumulate de consilierii implicați, dar și de elevii Liceului Tehnologic „Mihai Eminescu” din Dumbrăveni înregistrați în grupul țintă.
Manager de proiect a fost Ovidiu Ilisei. Cei care s-au ocupat de implementarea proiectului au spus că, de cele mai multe ori, absolvenții nu știu să expună ceea ce știu ei să facă, nu sunt conștienți de aptitudinile lor. Tocmai de aceea proiectul a avut două componente, una de informare și alta de consiliere. Elevii au avut parte nu doar de consiliere psihologică, în cadrul căreia au dat și teste de competențe, pentru a afla la ce se pricep ei mai bine, ci și de consiliere profesionistă din partea AJOFM – au învățat cum să întocmească corect un CV, cum să se prezinte la un interviu de angajare și, în general, să se cunoască mai bine.
Una din principalele concluzii ale proiectului a fost aceea că experiența stagiului într-o firmă de exercițiu atenuează asperitățile tranziției de la școală la viața activă.