Cinci dascăli suceveni se „luptă” pentru un loc în „Liga profesorilor excepționali”, campania națională cu același nume vizând premierea și recunoașterea meritelor a 10 profesori din țară.
30 de dascăli din România au ajuns în finala competiției, selecția celor 10 laureați realizându-se prin vot online.
Marcel Porof (de la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni), Maria Tanasă (Clubul Copiilor Fălticeni), Gabriel Anastasiu (Colegiul Național „Dragoș Vodă” Câmpulung Moldovenesc), Ana Bejinaru (Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc) și Daniela Luminița Ceredeev (Școala Gimnazială Vatra Moldoviței) se află pe lista celor 30 de candidați din țară care pot fi votați pentru a intra în „Liga profesorilor excepționali”.
Potrivit fundației organizatoare, „în semn de recunoaștere pentru contribuția pe care profesorii o aduc neîncetat la evoluția societății, lansăm această campanie în cadrul căreia profesorii care au avut și au un impact extraordinar asupra societății se pot înscrie. În urma voturilor, din primii 30 de clasați vor fi selectate 10 dintre cele mai relevante profile. Votarea se poate face până la data de 7 iunie, iar după stabilirea finaliștilor votul final are loc în perioada 8-21 iunie”.
Ocupantul Locului 1 va obține o bursă de 5.000 de lei/lună în perioada octombrie-iunie, locul 2 – o bursă de 3.000 de lei/lună în perioada octombrie-iunie și locul 3 – o bursă de 2.000 de lei/lună, în aceeași perioadă.
Cine sunt cei cinci dascăli suceveni care pot ajunge în finală
Marcel Porof, de la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, este profesorul care a îndrumat, coordonat și sprijinit numeroși elevi ce au obținut premii la diferite concursuri de geografie în perioada 2008-2012, printre cele mai importante fiind obținerea a trei medalii, dintre care una de aur la Olimpiada Internațională de Geografie. Faptul că aceste rezultate nu au fost o întâmplare este argumentat de calificarea în acest an a unei eleve coordonate de prof. Porof la faza internațională ce se va desfășura în luna august la Moscova.
„Oportunitatea de a promova concepte geografice este amplificată de deținerea funcției de director al Clubului Copiilor din Fălticeni, implicit de conducerea unui cerc de geografie și geologie și de deținerea funcției de președinte al Societății de Geografie din România – filiala Suceava. Așadar, întreaga activitate desfășurată este una ce necesită o abordare sistematică, pasiune, răbdare, o gândire logică și critică pentru a atinge culmile cele mai înalte ale ipostazei de profesor geograf”, arată Marcel Porof.
Daniela Luminița Ceredeev, de la Școala Gimnazială Vatra Moldoviței, are o carieră didactică de peste 20 de ani.
„Iubesc oamenii, profesia și fiecare copil pe care îl întâlnesc este pentru mine o minunată și irepetabilă lecție de viață. Nu știu dacă aș putea numi o anume motivație de a deveni profesor. Cred că profesia aceasta m-a ales pe mine și sunt recunoscătoare fiecărei clipe din cariera mea de profesor. În 1996 ajungeam (după câțiva ani la catedră în școlile Iașiului) într-un sat risipit de munte, Ciumârna, jud. Suceava, în care oamenii vorbeau amestecat în limba română și în limba ucraineană, în care era Școala cu clasele I-IV, cu predare simultană și în care și eu și soțul meu (singura familie de intelectuali din comunitate) eram priviți ca niște copii care nu vor rămâne prea mult pe acele meleaguri și – în consecință – nu merită o «investiție» de încredere. Atunci începea misiunea mea”, povestește Daniela Luminița Ceredeev.
Maria Tanasă, de la Clubul Copiilor Fălticeni, este om al școlii de 40 de ani.
„Ani de ucenicie, de muncă, de profesionalism, de măiestrie, de bucurie și împlinire. Am fost dăruită cu vocația de învățător și cea de artist. Când a trebuit să aleg între școală și scenă am ales catedra, ea fiind scena pe care învățătorul din mine a fost mereu artist în tot ceea ce a făcut. Ca învățătoare și profesor de canto la Clubul Copiilor am îmbinat fericit învățământul formal cu cel nonformal, izbutind înființarea grupului Balada. Am fost de-a lungul timpului învățătoare, interpretă, metodist, formator, director, dar în suflet rămân copil pentru că bucuria vieții mele depinde de bucuria copiilor mei”, consemnează Maria Tanasă în prezentarea sa.
Gabriel Anastasiu, de la Colegiul Național „Dragoș Vodă” Câmpulung Moldovenesc, este cadru didactic din anul 2000. A fost asistent universitar la Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor din Suceava, unde în prezent este doctorand. Predă informatică la Colegiul Național „Dragoș Vodă”, unde a pus bazele unui club de elită în IT – „IT ELITE”. A aplicat metode noi de lucru cu elevii la Tehnologia Informației și a Comunicațiilor (TIC) prin utilizarea platformelor educaționale de la Moodle și de la didactic.ro și a redactat diverse materiale care să înlocuiască sau să suplinească manualele uneori inexistente.
Ana Bejinaru, de la Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc, a urmat Liceul de fete „Carmen Sylva” din Botoșani, unde, spunea ea, „am avut profesori model de pregătire, ținută, comportare și exigență măsurată în activitatea cu elevii. I-am îndrăgit atât de mult încât am dorit să devin ca ei. Am depășit cu bine pionieratul ca dascăl stagiar (în mediul rural) și conducător de primă instituție școlară raională, cu responsabilități în îndrumarea a cinci școli generale din vecinătatea liceului, implicarea în răspândirea științei și culturii, colectivizarea agriculturii și alte activități obștești (1956-1958). În urma căsătoriei am fost transferată la Liceul Militar din Câmpulung Moldovenesc. A fost șansa mea de a mă realiza, aici, la nivelul foștilor mei dascăl”, povestește Ana Bejinaru.
Cei cinci profesori pot fi votați, până duminică, pe www.fundatiadanvoiculescu.ro.