Conducerea Aeroportului „Ștefan cel Mare” Suceava a prezentat în cursul zilei de ieri primele imagini generate pe calculator cu aeroportul la finalizarea lucrărilor de modernizare. Directorul Aeroportului „Ștefan cel Mare” Suceava, Ioan Măriuța, ne-a declarat că în momentul de față lucrările se desfășoară fără probleme, fiind optimist cu privire la respectarea termenului de 31 iulie 2015. Ioan Măriuța a spus că procentual, stadiul de realizare al lucrărilor este de 59%, iar din punct de vedere financiar proiectul este realizat aproape de 52%. El a explicat că pe toată suprafața pistei de decolare/aterizare a fost definitivat primul strat de uzură în grosime de 24 de centimetri.
„Astăzi avem turnat tronsonul experimental din următorul strat, stratul de binder, care va avea grosimea de 10 centimetri. Miercuri, cel târziu joi, vom avea rezultatele de la laborator. Iar în condițiile care vor fi în regulă, și cu siguranță va fi așa, în maxim 21 de zile vom termina de turnat și acel strat. Iar în final urmează ultimul strat de uzură, cu grosimea de 6 centimetri”, a spus Ioan Măriuța. El a subliniat că o altă lucrare extrem de importantă va fi betonarea platformei de îmbarcare și debarcare a pasagerilor. Măriuța a arătat că „platforma de îmbarcare și debarcare este singura dintre suprafețele de mișcare care va fi făcută din beton. Au fost turnate straturile succesive de balast și piatră concasată, mai avem de turnat 20 de centimetri de balast stabilizat, iar apoi grosimea platformei de 44 de centimetri”. Directorul Aeroportului Suceava a explicat că platforma are o capacitate de șase avioane, patru de tip C, de tipul SAB 2000 folosite de Tarom, și două de tip D, respectiv Airbus 318 sau 320, și Boeing 737, aeronave folosite în momentul de față de companiile low-cost, dar și de Tarom.
Ioan Măriuța a mai spus că și la celelalte două componente ale proiectului de modernizare, respectiv noul turn de control și uzina electrică, se lucrează la interioare, partea de infrastructură fiind deja finalizată. „La turnul de control vom primi săptămâna viitoare sticla pentru partea superioară. Deocamdată cu partea superioară am stat un pic pe loc deoarece această sticlă specială nu a venit la timp. Dar la parter și la etaje se lucrează la interioare. Apoi, la uzina electrică a fost montat grupul electrogen și se lucrează la instalațiile necesare pentru balizaj”, a mai precizat directorul Aeroportului „Ștefan cel Mare”.
Proiect nou pentru modernizarea zonei din jurul aeroportului
Ioan Măriuța a ținut să precizeze că lucrările de modernizare a aerogării aeroportului au fost deja finalizate. El a arătat că în perioada următoare va fi început un nou proiect pentru modernizarea întregii zone din jurul aeroportului, cu extinderea căilor de acces și de ieșire, precum și a zonei în care se va face transferul călătorilor de la avioane la aerogară. „Lucrările la aerogară au fost definitivate, atât pe interior, cât și pe exterior, și rămâne să lucrăm la aleile exterioare. Din cauza diferențelor de nivel de la platforma de îmbarcare/debarcare până la aerogară trebuie reamenajat spațiul respectiv pentru a putea fi efectuate operațiunile de handling, îmbarcarea și debarcarea pasagerilor și transportul bagajelor. Apoi, potrivit noilor cerințe trebuie să avem câte două fluxuri de acces și de ieșire, fluxuri pentru persoanele cu handicap, vom amenaja și spații speciale pentru taxi și autocare, toate aceste lucrări fiind incluse în noul proiect”, a mai declarat Măriuța. Întrebat dacă lucrările de modernizare ale aeroportului ar putea fi finalizate la data de 31 iulie 2015, Ioan Măriuța a spus că „astăzi spun că da, însă nu depinde numai de mine pentru că sunt mai mulți factori implicați”.
Proiectul „Modernizare suprafață de mișcare și balizaj, turn de control și amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigație tip ILS” este finanțat din fonduri europene, valoarea totală a acestuia fiind de 104,9 milioane de lei, fără TVA. Investiția vizează mărirea pistei de decolare/aterizare la 2.460 de metri, modernizarea căilor de rulare în lungime de 120 de metri, modernizarea platformei de încărcare care va avea o lungime de 290 de metri, modernizarea sistemului de balizaj, construirea unui turn de control și amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigație aeriană de tip ILS.
După încheierea investiției pe aeroportul de la Salcea vor putea ateriza aeronave de transport călători și cargo de tip Boeing 767.
Aeroportul ar putea redeveni funcțional cu zboruri Tarom începând cu data de 1 august 2015
Reamintim că președintele Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor, declara la începutul lunii aprilie că Tarom a anunțat în mod oficial că intenționează să reia cursele aeriene de pe Aeroportul „Ștefan cel Mare” – Suceava. Cătălin Nechifor a declarat că Tarom a trimis în scris o adresă prin care precizează că are intenția să reintroducă în orarul de zbor cursa Suceava – București și retur. Tarom ar urma să opereze din nou de pe Aeroportul din Suceava începând cu data de 1 august 2015. Zborurile de la București ar urma să ajungă la Suceava în cursul serii, la ora 21:45, iar returul spre Capitală va fi a doua zi dimineața, de la ora 5:55.