Peste 200 de angajați ai Primăriei din Rădăuți sunt la un pas să ajungă într-o situație disperată după ce ieri nu și-au primit salariile. Lipsa unui ordonator principal de credite după ce primăria a rămas în totalitate fără conducere la nivel înalt a făcut ca angajații acestei instituții să rămână fără banii pe care trebuiau să-i primească în cursul zilei de ieri. Cum era și de așteptat, această situație a creat nemulțumiri în rândul salariaților Primăriei Rădăuți, cu atât mai mult cu cât nimeni nu știe cu exactitate când își vor primi lefurile. Reamintim că la Rădăuți situația este unică în țară, având în vedere că primăria a rămas fără conducere, după o serie de evenimente care în final au dus la un caz care nu are o rezolvare în legislația din România. Astfel, primarul ales al municipiului, Aurel Olărean, a fost suspendat din funcție după ce a fost arestat, apoi Consiliul Local al municipiului a fost dizolvat, astfel încât primăria a rămas și fără viceprimar, condiții în care conducerea orașului a fost preluată de secretarul în funcție la acea vreme, Adrian Valentin Onciul, însă mandatul acestuia a expirat în data de 27 aprilie 2015.
Contactată telefonic, șefa Serviciului financiar contabil din cadrul Primăriei Rădăuți, Camelia Romencu, ne-a declarat că în cursul zilei de ieri nu și-a primit salariile nici unul dintre angajații primăriei, ai Casei de Cultură și ai Clubului Sportiv Municipal. Camelia Romencu a spus că mulți dintre angajați sunt nemulțumiți și se află în situații dintre cele mai dificile având în vedere că au rate la bănci pe care trebuie să le achite. Mai mult, ea a precizat că în cele mai grele situații se află familiile în care și soțul și soția lucrează în cadrul Primăriei Rădăuți. Camelia Romencu a subliniat faptul că de la Rădăuți a fost trimisă o adresă oficială și către Guvernul României, prin care se solicită o soluție la problema salariilor cu care se confruntă primăria, în răspunsul primit precizându-se doar că memoriul respectiv a fost trimis Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, dar și că „urmează ca în termenul legal să se comunice Cancelariei Premierului și dumneavoastră soluția adoptată”.
Pe de altă parte, șefa Serviciului financiar contabil din Primăria Rădăuți a subliniat că altă problemă importantă este plata furnizorilor de utilități, inclusiv pentru iluminatul public, având în vedere că aceștia nu pot fi plătiți. „Toată lumea este îngrijorată de penalitățile care decurg pentru că nu ne onorăm plățile la timp. Totuși, mai sunt în prevederile contractuale anumite termene de 60 de zile de la data emiterii facturii, motiv pentru care încă nu suntem cu termenele de plată la limită. Sperăm însă să nu se prelungească această situație de la primărie”, a spus Camelia Romencu.
Pe de altă parte, prefectul județului Suceava, Constantin Harasim, ne-a declarat că în cursul zilei de ieri a avut discuții la București cu reprezentanți din conducerea Ministerului Afacerilor Interne cu privire la situația de la Rădăuți, aceștia spunându-i că toate problemele au fost preluate spre rezolvare de Guvern, urmând să fie dată o soluție oficială.
Fără bani
Situație disperată pentru 200 de angajați ai Primăriei Rădăuți care nu și-au primit salariile
