Patru instituţii publice sucevene, Prefectura, Consiliul Judeţean, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Primăria Gura Humorului, intenţionează să-şi dezvolte comunicarea publică prin intermediul reţelelor de socializare. Cele patru instituţii sunt partenere în cadrul unui proiect intitulat „Transparenţă şi calitate în administraţia publică prin social media”, coordonat de Asociaţia APDD – Agenda 21 și Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. Practic, prin proiectul în care cele patru instituţii sucevene sunt partenere, acestea ar urma să-şi dezvolte comunicarea prin site-uri precum Facebook, Twitter, YouTube, Linked In, Google + sau Instagram.
Pentru stabilirea modului de implementare a acestui proiect, în cursul zilei de ieri, la sediul Palatului Administrativ a avut loc o şedinţă de evaluare la care au fost prezenţi prefectul judeţului Suceava, Constantin Harasim, directorul Direcţiei comunicare şi relaţii internaţionale din cadrul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, Adriana Cîrciumaru, precum și reprezentanţi ai celor patru instituţii partenere și ai voluntarilor din proiect.
„În cadrul întâlnirii au fost prezentate rapoartele de monitorizare internă realizate de instituţiile publice sucevene partenere în cadrul proiectului. Au fost prezentate, de asemenea, și rapoartele de monitorizare externă, realizate de echipa locală de voluntari implicaţi în proiect, Asociaţia Școlară Suceveană pentru Educaţie și Dezvoltare – ASSED. Întâlnirea a avut scopul schimbului de bune practici între instituţii, în vederea îmbunătăţirii componentei de e-government în administraţia publică la nivel local”, se arată într-un comunicat de presă al Prefecturii Suceava.
De precizat că pe site-ul de internet al Consiliului Judeţean Suceava a fost publicată pentru a fi dezbătută public strategia de comunicare prin social media a acestei instituţii. În documentul respectiv se precizează faptul că această strategie are ca scop o informare cât mai corectă şi transparentă a tuturor tipurilor de public ţintă cu privire la activităţile administraţiei judeţene. Aceeaşi strategie ar avea ca efect şi schimbarea atitudinii şi a comportamentului publicului ţintă în relaţiile cu activităţile, iniţiativele şi politicile Consiliului Judeţean Suceava. Specialiştii acestei instituţii menţionează faptul că atingerea acestor obiective se va realiza prin modernizarea site-ului oficial dar şi prin „întărirea” contului de Facebook al CJ Suceava.