Google
PRISMA GLASS - Prelucrarea Sticlei
PRISMA GLASS - Prelucrarea Sticlei
PRISMA GLASS - Prelucrarea Sticlei
 
miercuri, 15 ian 2014 - Anul XIX, nr. 9 (5518)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7612 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,256 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

Reclamaţii numeroase

Sucevenii au formulat peste 200 de plângeri împotriva companiilor Orange şi E.ON, în decursul lui 2013

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Pe parcursul anului trecut, sucevenii au formulat către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava peste 200 de plângeri împotriva societăţilor Orange şi E.ON.

Potrivit lui Vasile Latiş, comisar-şef în cadrul CJPC Suceava, „în decursul anului 2013, din totalul de 1.391 de reclamaţii, cele mai multe au vizat agentul economic Orange – 118 reclamaţii, acesta fiind urmat de E.ON cu 98 de reclamaţii”.

Cât priveşte societatea Orange, sucevenii au contestat refuzul operatorului economic de a rezilia contractele, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului, în condiţiile în care contractul era deja reziliat, serviciile de telefonie şi internet neconforme, prelungirea în mod abuziv a contractelor (bazate doar pe acceptul telefonic al consumatorilor, fără concretizarea acceptului prin acte adiţionale în formă scrisă). Valoarea nejustificată a facturării de prestări de servicii mobile în condiţiile în care cartela a fost defectă (petentul nu s-a putut folosi de telefon în perioada respectivă), precum şi multiplele defecte ale unor telefoane achiziţionate de la Orange au făcut obiectul altor plângeri.

„Parte din aceste reclamaţii au fost întemeiate, aplicându-se sancţiuni contravenţionale pentru încălcarea drepturilor consumatorilor”, a specificat Vasile Latiş. Potrivit acestuia, petenţii şi-au recuperat sumele achitate nejustificat.

 

Petiţionarii au recuperat 34.000 de lei de la E.ON

De cealaltă parte, reclamaţiile care au vizat compania E.ON au avut ca argumente debranşarea abuzivă a consumatorilor, perceperea taxei de rebranşare în mod abuziv (consumatorul nu fusese debranşat), întreruperi neanunţate în reţeaua de furnizare, acestea având ca efect defectarea aparatelor electrocasnice sau a unor reţele de calculatoare, sau rebranşarea într-un termen mai îndelungat decât 48 de ore.

Vasile Latiş a menţionat că „din totalul reclamaţiilor referitoare la serviciul de furnizare a energiei electrice, majoritar este aspectul care se referă la facturarea incorectă a cantităţii de energie consumată”. În aceste cazuri s-au aplicat amenzi contravenţionale, iar o parte din petiţionari au recuperat sumele achitate nejustificat operatorului economic, care se ridică la 34.000 de lei.

 

Peste 120.000 de lei despăgubiri pentru reclamanţi

Tot în anul 2013, CJPC Suceava a efectuat 3.251 de acţiuni de control, aplicând amenzi în valoare de 1.842.450 de lei, doar 442.550 de lei fiind încasaţi. Valoarea mărfurilor oprite definitiv de la comercializare este de 123.000 de lei, în vreme ce valoarea despăgubirilor acordate reclamanţilor atinge suma de 125.140 de lei.

Reprezentantul CJPC Suceava a mai menţionat că, pe parcursul lui 2013, sucevenii au mai formulat plângeri ce au vizat societăţile de termopane, anvelopările termice neconforme sau băncile. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Sucevenii au formulat peste 200 de plângeri împotriva companiilor Orange şi E.ON, în decursul lui 2013.
 Vizualizări articol: 1473 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.0 din 3 voturi
Sucevenii au formulat peste 200 de plângeri împotriva companiilor Orange şi E.ON, în decursul lui 20134.053

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Optik Tataru - Cabinete Oftalmologice in Suceava
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei