Google
 
joi, 23 oct 2008 - Anul XIII, nr. 250 (3931)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6519 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta3,9743 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Dezvoltare

Ieri s-a dat startul lucrărilor la prima rută ocolitoare a Sucevei

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO
Lucrările la prima rută ocolitoare a Sucevei, în valoare de 67 de milioane de euro, au început ieri dimineaţă, din zona staţiei de 110 KW, la ieşirea din Suceava înspre Fălticeni.

Cei care au dat startul lucrărilor, pentru care autorităţile sucevene s-au zbătut să obţină finanţare ani de zile, au fost primarul Sucevei, Ion Lungu, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, precum şi directorul societăţii SC CF Iaşi, care se ocupă de realizarea lucrărilor, Ştefan Hânganu.

“Astăzi e un moment istoric pentru municipiul Suceava, pentru că începe această lucrare foarte importantă, prima rută ocolitoare, pe relaţia Drumului European 85 sau DN 2 – Moara – Mihoveni – Pătrăuţi.

Lungimea rutei ocolitoare este de 13,2 kilometri, valoarea ei este de 67 milioane de euro, iar termenul de execuţie este 2011. Lucrarea e cu atât mai importantă cu cât va avea ca principal rol descongestionarea traficului în municipiul Suceava, mai ales în privinţa traficului greu”, a declarat edilul şef al Sucevei, Ion Lungu.  

 

Trafic deviat în zona staţiei de transformare a energiei electrice

Pentru început, în această toamnă va fi realizat pasajul de legătură de 21 de metri dintre DN 2 şi DJ 17. Acesta va funcţiona ca o variantă de deviere a traficului din punctul de la staţia de transformare a energiei electrice de 110KW.

Varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara –Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576, dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina.

Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, suma fiind suportată în întregime din bugetul Ministerului Transporturilor. Ruta ocolitoare 1 va avea două benzi, o lăţime de 7 metri şi va permite o viteză de circulaţie de 80 km pe oră.

Pe traseul ocolitor vor fi construite trei viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi 249,5 metri.

De asemenea, vor fi amenajate şase poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, în lungime de 17,7 metri.

 

Ruta ocolitoare, o posibilă autostradă

„Până a se ajunge în această fază s-a muncit foarte mult, am insistat foarte mult la Guvern, şi ne-au ajutat atât fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, în mandatul căruia s-a aprobat ruta ocolitoare la Suceava, deopotrivă şi actualul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, care ne-a sprijinit în continuare, şi nu trebuie să uităm de Doina Tiron, care ne-a ajutat foarte mult, pe vremea când era director la Drumuri Naţionale Iaşi.

Este o lucrare grea, cu multe probleme de rezolvat, unele legate de exproprieri, dar tocmai de aceea am chemat aici un sobor de preoţi, să pornim cu „Doamne ajută”, mai ales că este o vorbă românească – totdeauna începutul este mai greu. Eu sper din tot sufletul ca din 2011 să avem funcţională această rută ocolitoare atât de necesară municipiului Suceava.

Ea este concepută pe două benzi, dar se poate extinde şi la patru benzi, în ideea de a o transforma în autostradă”, a adăugat Ion Lungu.

Termenul de execuţie a rutei ocolitoare a Sucevei este de 36 de luni, dar directorul SC Construcţii Feroviare Iaşi – Grup Colas, Ştefan Hânganu, şi-a exprimat dorinţa ca anul viitor să fie realizată aproximativ jumătate din lucrare.

Primăria Suceava are în plan şi o a doua centură ocolitoare, pe varianta Bosanci – Ipoteşti – Salcea. Aceasta ar prelua traficul greu dinspre Fălticeni şi-l va dirija înspre Botoşani şi Dorohoi. Valoarea lucrărilor este estimată la aproximativ 10 milioane euro, pentru realizarea acesteia fiind depus un proiect de finanţare la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord‑Est.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Ieri s-a dat startul lucrărilor la prima rută ocolitoare a Sucevei.
 Vizualizări articol: 571 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.09/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.1 din 11 voturi
Ieri s-a dat startul lucrărilor la prima rută ocolitoare a Sucevei4.1511

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   4 benzi necesare ca aerul trimis de
(23 oct 2008, 11:23:05
Daca se doreste ca acest proiect sa fie unul viabil pe termen lung, cred ca este imperios necesar sa se faca de la inceput pe 4 benzi. Dezvoltarea prezenta a orasului o impune, nu mai vorbim de viitor.

A, si inca ceva: poate ca lucrarea asta va fi in sfarsit una de calitate europeana, nu ca cele de pe DN 17. Nu sunt convins, dar speranta moare ultima...
2.   Costuri trimis de
(23 oct 2008, 11:56:34
"Varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km" si o "valoare de 67 de milioane de euro".

Cam scump domnilor!

Am citit acu ceva vreme, parca in revista Auto Bild ca in Germania 1 km de autostrada cu senzori in asfalt, semnalizare, marcare, santuri pt apa costa in jurul a 2,5 mil euro/km. In Romania de ce costa 5 ? O fi autostrada suspendata ?
2.1  RE: Costuri trimis de
(23 oct 2008, 12:17:21
Deh, e vorba totusi de 3 viaducte (medie de 300m fiecare) si 6 poduri. Important e sa se faca o treaba de calitate si sa iasa o sosea buna.
2.2  RE: Costuri trimis de
(23 oct 2008, 12:53:41
Aveti dumneavoastra o documentatie referitoare la costurile unei autostrazi suspendate?Daca nu vedeti-va de treba!
2.3  RE: Costuri trimis de
(24 oct 2008, 01:51:49
clar ca da doamna Gabriela exista aceste documente si va asigur ca pretul e foarte umflat. pretul de 67 milione pentru 13 km e de,a dreptul pretul care se plateste in Spania(tara cu costuri laborale mult mai mari) pentru o bucata de autostrada de munte cu tunele si poduri.poate ca in cazul Romaniei un kilometru de drum european nu ar trebui sa treaca de 1 milion de euro. adica un drum de la Siret pina la Falticeni,..
3.   Inca o sfintire trimis de
(23 oct 2008, 14:25:32
mah da si daca inaugurati un wc public incepeti printr-o sfintire? da pocaiala criminala a fost si el? hotilor !!!!!!!!
4.   Observatie trimis de
(23 oct 2008, 18:47:58
puteti sa spuneti ca nu am altceva mai bun de facut decat sa caut nod in papura dar banuiala mea e ca statia aia are 110kV(kiloVolti) si nu 110(kiloWatti). Nu de alta dar 110kW reprezinta o putere infima, mai exact, cam cat ar consuma 1100 de becuri de 100W fiecare aprinse simulta..
5.   Nu es scump e un jaf la strada mare trimis de
(24 oct 2008, 01:45:28
daca am fi in Spania iar lucrarea ar fi o autostrada de munte de doua benzi pe sens de 11 m fiecare cu o separare in mijloc de 6 m margini de 1,5 m cateva iesiri, poduri, tunele, etc pretul ar fi corect dar pentru un drum normal de doua benzi de doar 7 m latime asta e un jaf. Furt calificat!!! exact acesta este pretul 5milione de euro pe km (inclus exprepierea terenurilor) de la ultima bucata de la autostrada A8 in Spania. cu salarii mult mai mari. Si chiar asa acest exemplu nu e cel mai economic . Autovia Segovia-valladolid 110 km un pret total de 250 milioane de euro.adica mult mai putin. Se traieste bine de tot furand nu-i asa puisori?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei