Undeva, ceva scârțâie…



…și nu e scârțiitul de frâne sau ăla al roților în drift. Ceva scârțâie în regulamentele de desfășurare a Campionatului Mondial de Formula 1, unde s-a tot umblat la fel de fel de detalii, s-au creat interdicții pe considerente de securitate (ceea ce e absolut lăudabil), de consum de carburant (o aberație greu de înghițit), de număr minim de schimbări de pneuri etc. Alaltăieri s-a încheiat ediția din acest an a Formulei 1, ultima cursă aducând la start pentru a doua oară în istorie, după vreo jumătate de secol, doi piloți cu exact același număr de puncte, ceea ce însemna că titlul va pleca la acela dintre ei care se va clasa în fața celuilalt, undeva în primele 10 locuri, cele care se punctează la final. Dar, pentru că blazonul obligă, cei doi au ocupat la start primele două locuri pe grilă, conform clasamentului înregistrat în ziua precedentă în cursa pentru pole position. Ei, și acum intră în scena toate chichițele alea despre care am vorbit mai sus. Cursa asta nu înseamnă să „bagi goneta” până nu mai poți, ci să calculezi cu ce fel de cauciucuri (moi, medii sau dure) începi, cu care continui și eventual cu care închei cursă. Înseamnă că trebuie să folosești nu știu care cauciucuri deja uzate, mai mult sau mai puțin, la antrenamente! Înseamnă să tragi de motor cu blândețe, astfel încât carburantul să-ți ajungă până la finalul cursei, adică să nu faci „pana prostului”! Ei, și atunci tu, Sir Lewis Hamilton, împreună cu echipa tehnică de la Mercedes, fac ce faci și urci pe locul 1 la prima curbă, eviți apoi obișnuitele atacuri ale tânărului mârlănoi psihopat, te instalezi în frunte și mărești tur după tur distanța, astfel că atunci când mai erau 5 tururi, aveai 14 secunde avans și titlul pe deplin meritat în buzunar. Numai că Neica Nimeni (în acte îl cheamă Latifi – spuneți drept, câți ați auzit de pilotul ăsta canadian-iranian-italian!?!, pe bune: are triplă cetățenie) se izbește absolut singur-singurel în parapet, intră safety car-ul, cursa „adoarme” 4 tururi, se dă drumul din nou fix în ultimul tur, cu Verstappen având „nasul” fix în dosul lui Hami. De unde țâșnește ajutat de DRS! Cele 14 secunde dispăruseră conform unui regulament absolut imbecil, iar cine vede în Verstappen un mare pilot și nu doar un psihopat înseamnă că nu înțelege mare lucru din sportul ăsta.



Recomandări

Atac dur al viceprimarului Cușnir la fosta conducere a primăriei: „O haită de lupi nesătui și de hiene veșnic flămânde și-au bătut joc de Suceava timp de 20 de ani”