Monstruozități



Câteva întâmplări petrecute în ultimele câteva zile m-au făcut să pun acest titlu, cao sinteză a anomaliilor pe care am avut prilejul să le urmărim în transmisii directe. Mai întâi aș vrea să mă refer la finalele turneului de tenis de la Roland Garros din probele de simplu. Aș vrea să subliniez că în timp ce la masculin au ajuns acolo marii favoriți, la feminin nu cred că ar fi putut paria cineva pe o finală Swiatek – Kenin decât dacă era unchiul uneia sau mama celeilalte. Cred că nici rudele de la gradul trei în jos nu ar fi îndrăznit. Totuși, după bătaia soră cu moartea pe care i-a administrat-o Simonei Halep, Swiatek se anunțase cumva capretendentă la trofeu. Însă de aici și până la a-l ridica e cale lungă, pe care polonezaa scurtat-o printr-un joc absolut perfect, loviturile ei întinzându-se pe o gamă infinită, de la serviciul foarte bun până la smash-urile fără fisură, culminând însă cu stopurile care se înțepeneau lângă fileu ca untul pe pâine. În finală, Swiatek a fost întruchiparea perfecțiunii, anunțându-se ca viitor lider mondial pe duratănelimitată. Cel puțin, așa mi se pare mie. Jocul ei este monstruos de exact,dar și de variat, lucru extrem de rar în ultimii ani. La masculin, cei doi finaliști au defilat efectiv până în ultimul act, care se anunțaîndârjit, aprig disputat și foarte lung. N-a fost nici, nici, nici! Rafa l-a distrus (în primul rând psihic!) pe Nole, care nu cred că-și amintește de prea multe seturi pierdute în întreaga-i cariera la 0 (zero)! Rafael Nadal a jucat și el monstruos. Monstruos de exact, căci trebuie făcută și precizarea asta, el fugind după absolut fiecare minge, ajungând la marea lor majoritate în extremis, dar returnând dincolo de perfecțiune. Pe fața lui Nole se vedea o nedumerire vecină cu panica, întrucât orice lovitură a sa, oricât de bună ar fi fost, se întorcea încă mai periculos din returul monstruos de precis al lui Rafa. Știți, desigur, că pentru mine tenisul masculin începe cu Federer și se termină tot cu el, fiindcă niciodată nu am căzut pe spate admirând exactitatea (de tip Stan Smith), ci spectacolul, așa cum îl oferea Năstase în aceleași vremuri. De aceea, pot să apreciez lucid exactitatea lui Nadal și efortul lui demențial, dar în același timp să-mi fie un dor nebun de tăiatele și de stopurile lui Roger.



Recomandări