Monografia-album „Pictură sau destin: Aurel Băeșu (1896-1928)”, semnată de criticul de artă Gheorghe Macarie și editată de Consiliul Județean Suceava prin Centrul Cultural Bucovina – Centrul pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale, este prezentată în revista de spiritualitate și cultură românească „Lumină Lină / Gracious Light”, care apare, prin grija lui Theodor Damian, la New York.
Monografia-album, care are peste 200 de pagini (170 de pagini de text și 36 cu ilustrații), beneficiază de un material de prezentare semnat de redactorul-șef SUA al publicației, M.N. Rusu (există și un redactor-șef România – Mihaela Albu), cu titlul „Orizont și stil în pictura lui Aurel Băeșu”, iar numărul revistei (1/Ianuarie-Martie 2015) este ilustrat cu câteva dintre lucrările artistului căruia municipalitatea fălticeneană i-a dedicat o sală care-i poartă numele în complexul muzeal „Ion Irimescu”.
Și dacă autorul monografiei scrie că Aurel Băeșu „trebuie repus pe locul pe care îl merită între valorile temeinice, de seamă, ale picturii românești”, redactorul-șef al revistei editate trimestrial de Institutul Român de Teologie și Spiritualitate Ortodoxă – Capela Sf. Apostoli Petru și Pavel (și distribuită în SUA, România, Moldova, Ucraina, Rusia, Canada, Austria, Germania, Olanda, Italia, Franța, Elveția, Suedia, Norvegia, Danemarca, Grecia, Cipru, Serbia, Ungaria, Israel și Australia) spune că „pictura lui Băeșu este expresia cea mai fidelă a teoriei lui Blaga despre orizontul și stilul specific național”.
„Om și operă – așa cum își încheie Gheorghe Macarie textul monografiei – se înscriu existențial-artistic într-o unică aventură în care omul și pictura se identifică simbolic, în același tragic destin”.
Și iată cum o carte dedicată unui pictor, care, așa cum remarcă M.N. Rusu, „are meritul de a readuce în actualitate viața și opera (câtă a supraviețuit) unui artist care, cu puține excepții, este aproape uitat…”, reușește, prin atenția acordată de revista „Lumină Lină”, să facă să rezoneze un nume pe mai multe meridiane.