Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 2 sep 2017 - Anul XXII, nr. 198 (6614)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6361 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Ţiriac Collection

Emisiunea de mărci poştale „Maşini de colecţie”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Romfilatelia a pus în circulaţie filatelică, începând cu data de 30 mai a.c., emisiunea de mărci poştale „Maşini de colecţie”, dedicată pasionaţilor de automobile de epocă.

Singura colecţie auto personală care s-a transformat într-o veritabilă galerie dedicată autoturismelor de epocă pe care o găsim deschisă în România îi aparţine lui Ion Ţiriac şi reuneşte peste 160 de exemplare, realizate de cei mai importanţi producători de autoturisme din lume.

În expoziţia Ţiriac Collection pot fi admirate unele dintre cele mai frumoase maşini şi motociclete, construite începând cu anul 1899, dar şi modele performante cu design actual. Ţiriac Collection cuprinde branduri de notorietate, precum: Jaguar, Aston Martin, Ferrari, Porsche, Cadillac, Rolls-Royce şi multe altele.

Produs în anul 1899, Hurtu 3 ½ Quadricycle, cel mai vechi exemplar al colecţiei şi unul dintre cele şapte exemplare care mai există în prezent, este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 2,20 lei.

În mod excepţional, acest automobil a fost păstrat şi întreţinut într-un castel din Franţa, până în anul 1995. Deşi unele elemente originale ale automobilului au fost înlocuite, cea mai interesantă parte autentică a acestuia care a rămas intactă, o adevărată bijuterie, este plăcuţa cu seria de şasiu a maşinii.

Delage Type CO, construită de compania cu acelaşi nume în anul 1920, este reprezentată pe timbrul cu valoarea nominală de 3,50 lei.

Delage a fost o companie de automobile de lux, fondată în anul 1905 de Louis Delage, în Levallois-Perret, lângă Paris. La începutul secolului XX, Delage era o marcă sportivă care producea maşini de competiţie performante.

Delage Type CO, construit în anul 1920, are 24 de CP şi este echipat cu un motor de 6 cilindri în linie şi cutie manuală cu 4 trepte de viteză.

Duesenberg Model J Torpedo Berline Convertible este un automobil de lux destinat să intre în competiţie cu cele mai luxoase şi mai puternice maşini din lume. Acesta a fost construit ca o variantă americană de succes pentru mărcile europene prestigioase precum Mercedes-Benz, Rolls-Royce sau Hispano-Suiza şi este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 8,00 lei.

Compania Duesenberg Motors, denumită uneori „Duesy”, a fost fondată de fraţii August şi Frederick Duesenberg în 1913, în Saint Paul, Minnesota, unde au construit maşini de curse şi automobile de lux americane.

Motorul J a fost proiectat asemenea motoarelor de curse din anii 1920 şi, deşi gândit de Duesenberg, a fost fabricat de Lycoming.

Caroseria modelului Duesenberg din cadrul Ţiriac Collection a fost realizată de Walter M. Murphy Coachwork. Este una dintre cele două exemplare produse sub forma unei berline decapotabile sedan. Cu toate acestea, cealaltă caroserie a fost modificată de proprietar, transformând maşina într-una cu plafonul fix (nedecapotabilă), cea găzduită la Ţiriac Collection devenind, în consecinţă, unicat.

Cord 812 Custom Beverly, cu o putere de 170 CP, motor de V8 şi o cutie manuală cu 4 trepte de viteză, s-a remarcat prin tehnologia inovatoare şi designul cursiv. Cord a fost numele unor automobile construite de Auburn Automobile Company, în Connersville, Indiana, din 1929 până în 1932 şi apoi din 1936 până în 1937.

Designerul-şef Gordon Buehrig a dat noului Cord 812 un design dramatic, care s-a remarcat ca un simbol al ţinutei sportive şi al stilului, făcând astfel ca majoritatea celorlalte maşini să devină destul de depăşite.

Caracteristicile tehnice moderne pentru acea vreme au făcut din Cord o maşină avansată pentru timpul său datorită cutiei cu viteze cu patru trepte semiautomată de la Bendix, tracţiunii faţă, suspensiei independente şi farurilor ascunse.

Automobilul prezentat are certificat A.C.D. Certified Category 1 Original, ceea ce înseamnă că toate componentele sunt originale Cord 812 şi este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 15,00 lei.

Emisiunea filatelică „Maşini de colecţie” are un tiraj total de 61.600 de timbre, fiind realizate şi 460 de seturi FDC (două plicuri), echipate cu timbrele emisiunii, numerotate şi obliterate cu ştampila „prima zi”.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Emisiunea de mărci poştale „Maşini de colecţie”.
 Vizualizări articol: 1074 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Emisiunea de mărci poştale „Maşini de colecţie”5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei