În perioada 24-28.08.2020, un grup de cinci cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, format din prof. Mazilu Mirela Florentina, prof. Irimia Liviu, prof. Stanciu Alina Georgeta, prof. consilier școlar Întorsură Ramona Olimpia și prof. Bobric Petronela, ( directorul instituției), a participat la activitățile derulate în cadrul cursului “4 Cs: Communication, Collaboration, Creativity and Critical thinking” desfășurat în San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife (Ins. Canare, Spania) și organizat de către iDevelop Teacher Training within euroMind Group. Cursul este parte componentă a proiectului ERASMUS + KEY ACTION 1, ,,Educația Europeană în școala noastră”, coordonat de către școala suceveană, prin persoana prof. pentru învățământul primar, Mazilu Mirela Florentina.
În pofida faptului că participarea numerică a fost condiționată de restricțiile impuse de respectarea protocoalelor sanitare pentru prevenirea răspândirii Covid 19, calitatea activităților oferite cursanților a fost de un ridicat nivel. Pe parcursul celor cinci zile de curs, ineditul, buna dispoziție, curiozitatea au definit starea de lucru.
Orice profesor care dorește să fie un vector al înaltei performanțe a propriilor elevi trebuie să dobândească și să utilizeze în demersul didactic competențe și abilități de comunicare, colaborare, creativitate și gândire critică, într-un perfect echilibru. Prin antrenarea cursanților în diverse jocuri creative cu un puternic impact emoțional, gazda, Helena Renuncio, a reușit să transmită ideea unei reușite la catedră, în deplină concordanță cu tipul de cadru didactic echilibrat, creativ, comunicativ, cooperant și care reușește să rezolve diverse probleme prin observare, optimism și atitudine pozitivă. Debutul a fost marcat de exerciții de autocunoaștere prin asocierea cu unele simboluri, cuvinte care să definească dorințe, preocupări cotidiene, hobby-uri. Punctul culminant a fost marcat de prezentarea celor două tipuri de profesori: girafa (observă problemele și caută soluții), respectiv, șacalul (agresiv, care se impune imperativ). Practic, întreg cursul a fost o pledoarie pentru comunicarea nonviolentă. În aceeași notă originală a fost analizată și taxonomia lui Bloom. Managementul furiei și construirea stimei de sine au fost abordate prin același tip de exerciții interactive.
În această perioadă s-a îmbogățit și zestrea culturală prin contactul cu ceea ce înseamnă istoria, geografia și cultura tradițională a insulelor Canare (în mod special, Tenerife). Locurile încărcate de istorie, cum ar fi Garachico (vechea capitală), peisajele spectaculoase oferite de vulcanul Teide, dar și arhitectura modernă a capitalei, Santa Cruz de Tenerife, au constituit puncte de interes pentru profesorii suceveni într-o regiune unde muntele și oceanul se îmbină într-un mod spectaculos. Astfel, întâlnirea din Tenerife a contribuit la consolidarea și promovarea dimensiunii europene în școală.
(Prof. Mirela Mazilu)