Ford a captivat atenția publicului tânăr în mod special prin cele două modele sport din gamă. Dat fiind capitalul de imagine câștigat cu actualul Focus RS, divizia europeană plănuiește pe viitor o schimbare surprinzătoare. O versiune diesel-sport este una la care nimeni nu s-ar aștepta, însă șansele de a o vedea transpusă în realitate sunt foarte mari.
Potrivit managerului de vânzări John Wellsman, în prezent se analizează foarte serios posibilitatea lansării unei versiuni de performanță Focus RS cu propulsor diesel.
În mod cert nu va fi un Focus TDCI obișnuit, ci unul capabil să pună probleme mașinilor de performanță din clasa compactă. Sportiva diesel ar putea utiliza un agregat diesel de 2,2 litri, capabil să genereze aproximativ 300 de cai putere și un cuplu aproape dublu.
Varianta ”clasică” Focus RS cu motorizare pe benzină își va păstra locul și ar urma să dețină sub capotă peste 300 de cai putere.
Ambele modele RS și RS Diesel urmează să fie vândute ca serii limitate, Ford dorind să păstreze aura de vehicul exclusivist a sportivelor de top.