TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
joi, 30 sep 2010 - Anul XV, nr. 230 (4521)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9263 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0599 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Salonul Auto de la Paris și-a deschis astăzi porțile

Ultimul și cel mai important eveniment auto al anului începe astăzi la Paris. Timp de 19 zile, capitala Franței devine capitala lumii auto. Salonul împlineşte 112 ani de la debut şi are loc în perioada 2 -17 octombrie pentru publicul larg, în timp ce zilele de 30 septembrie şi 1 octombrie sunt rezervate special presei.

Desfăşurat în imensul centru Paris Expo, într-un loc încărcat de istorie - Porte de Versailles, Salonul Auto de la Paris şi-a câştigat faima printre celelalte evenimente de gen, fiind considerat de organizator, OICA (Organizaţia Internaţională a Constructorilor de Automobile) drept una din cele mai importante acţiuni dedicate industriei auto.

 

Scurt istoric

Totul a început timid. În 1894, când în Franţa circulau doar 20 de automobile, o mână de tineri inimoşi au încercat să-i convingă pe o parte din aceşti proprietari să-şi aducă „minunatele creaţiuni mecanice” la expoziţia anuală de biciclete, cunoscută atunci ca "Salon du Cycle". Desfăşurată la Paris în sala Wagram, iniţiativa a fost un eşec teribil, deoarece doar două vehicule au fost prezentate în acel an.

Ideea a fost preluată şi exploatată mai departe de Jacques Guillaume care, în 1896, reuşeşte să adune sub un singur acoperiş mai multe modele, în fapt acele maşini care în iunie 1895 au participat la cursa Paris - Bordeaux.

Doi ani mai târziu ACF - Automobil Clubul Francez, inaugurează „Salonul pentru Automobile, Biciclete şi Sport” o manifestare cu caracter internaţional ce şi-a deschis porţile pe 13 ianuarie 1898. Peste numai un an, motorshow-ul era recunoscut ca singura manifestare de acest gen din lume.

Salonul s-a desfăşurat fără întrerupere până în anul 1938. Timp de un deceniu, salonul parizian îşi întrerupe activitatea până în 1948, când devine din nou gazda celor mai noi apariţii în domeniu: Renault 4CV, Ford Vedete şi Citroen 2CV.

Până în 1986 manifestarea din capitala Franţei se desfăşura sub titulatura Salon de l'Auto. Actuala denumire - Mondial de l'Automobile, este utilizată începând din 1988.

 

Cifre

Cu fiecare nouă ediţie, Salonul Auto de la Paris creşte în amploare și importanță. Spre exemplu, anul acesta avem 100 de premiere mondiale și europene. Ele sunt dezvelite în prezenţa unei armate de peste 11.000 de jurnalişti din 101 țări.

Deși se organizează o dată la doi ani, însă ca și anvergură evenimentul le depășește pe toate celelalte saloane de renume: Detroit, Geneva, Frankfurt, Tokyo.

De asemenea, în termeni de popularitate, manifestarea de la Paris este de departe un reper. La ediția anterioară organizatorii salonului au anunțat un nou record de vizitatori numărul acestora fiind de 1.433.000 persoane după ce în 2008 au fost numărul lor a fost de 1.430.000.

 

Vedetele ediției 2010

Pe linie de prototipuri fiecare model de prezentare încearcă să surprindă printr-un element anume, dacă nu prin design atunci prin tehnologie. Cele care căută să atragă atenția prin frumusețea lor sunt BMW Seria 6 Coupe, Opel GTC Paris și Lotus Elite. De celalaltă parte, Kia Pop și Audi e-Tron Spyder sunt conceptele care sugerează viitorul electric al mașinilor de mici dimensiuni.

O categorie aparte sunt Citroen Lacoste și Peugeot EX1, prototipuri radicale, non-conformiste ce au șanse extrem de mici pentru producția de serie.

La capitolul mașini de vis, Renault, marca franceză cel mai bine vândută vine cu un concept sportiv denumit De Zir, o trimitere la un posibil rival pentru Audi R8, deși, potrivit declarațiilor anterioare, este vorba doar de un simplu exercițiu de design.

La capitolul vehicule secrete, Lamborghini şi Lotus vor încerca să monopolizeze atenţia vizitatorilor cu modele inedite.

Grosul premierelor la Salonul Auto de la Paris este reprezentat de mașinile de serie. Audi A7, BMW X3, Chevrolet Aveo și Orlando, Citroen DS4, Ford Focus ST, Hyundai ix20, Mercedes CLS, Peugeot 508, Renault Latitude, Toyota Verso S, Volvo V60 sunt doar o parte din cele 90 de noi modele ce se vor prezenta în fața publicului.

Din păcate standul Dacia va fi unul monoton. Românii aduc la Paris o singură noutate, Duster cu motorizări Euro 5 (deja pe unele piețe sunt disponibile).

Monitorul de Suceava vă ţine la curent cu toate noutăţile de la faţa locului, ele urmând a fi consemnate pe durata celor două săptămâni ale evenimentului.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Salonul Auto de la Paris și-a deschis astăzi porțile.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 519 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Salonul Auto de la Paris și-a deschis astăzi porțile5.051

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei