Lexus este de multă vreme cu ochii pe clasa compactă, plănuind încă de la început să depășească clasicul șablon al mărcilor germane. În termeni de design, tehnologie ecologică, funcționalitate și habitabilitate, CT 200h reușește să atingă țelul propus, fără a dilua valorile specifice ale brandului japonez. Prima compactă premium sub emblema Lexus a fost lansată oficial în primăvara acestui an la Geneva.
Debutul comercial se va petrece abia anul viitor. Comenzile vor fi deschise la iarnă. Prețul nu este știut, însă divizia premium Toyota este cunoscută pentru practicarea unor prețuri mai piperate decât ale mărcilor germane. Un punct nevralgic este spațiul pentru bagaje, de 345 de litri, mai redus decât cel din ofertele concurenței.
CT 200h va avea viață grea în Europa, rivalii săi Audi A3 și BMW Seria 1 urmând să treacă în 2011 la noi generații ce promit să stabilească standarde mai ridicate în segmentul C. Probleme va pune și Giulietta, un model ce se prefigurează deja un succes și în puterea căruia stă revigorarea vânzărilor pentru Alfa Romeo.
Compacta japoneză are însă o mulțime de avantaje de partea sa.
Comparat cu principalele modele cu care rivalizează, Lexus CT 200h are cel mai generos ampatament, de 2,6 metri, care a permis organizarea unui habitaclu spațios.
Spre deosebire de aceștia, CT 200h vine cu un interior conceput foarte practic și comod, fără ca dimensiunile exterioare să depășească proporțiile obișnuite ale unei compacte. În plus, Lexus va oferi o motorizare hibridă, preluată de la Toyota Prius, nucleul ansamblului fiind un propulsor pe benzină de 1.8 litri, cuplat la o transmisie CVT.
Unitatea electrică din dotare, alimentată cu energia necesară de la un set de baterii pe nichel, poate susține propulsia la viteze mici de deplasare, reducând astfel consumul în regim urban. Trei funcții - Eco, Normal și Sport, vor dicta modul de rulare dorit de șofer, motorul și suspensiile adaptându-se stilului de condus dorit.
CT 200h semnează o serie de premiere atât la nivelul segmentului din care face parte, cât și în cadrul gamei Lexus, el devenind primul hatchback și hibrid de serie în clasa compactă premium, dar și unicul automobil cu tracțiune față al mărcii japoneze.
Derivat din conceptul LF-Ch, modelul de serie păstrează dimensiunile acestuia: 4.320 mm lungime, 1.765 mm lățime și 1.430 mm înălțime.