Centrul comercial Shopping City Suceava, inaugurat de Argo Real Estate în aprilie 2008 în urma unei investiții de 70 de milioane de euro, a înregistrat aproape 35 de milioane de vizitatori în cei zece ani de funcționare, timp în care proiectul s-a maturizat, adaptându-se în permanență tendințelor din piața de retail și entertainment.
Proiectul, cu o suprafață închiriabilă de 46.000 de metri pătrați, a beneficiat de un puternic mix de chiriași încă de la deschidere, când pe totemul de la intrare se regăseau deja sigle ale unor retaileri precum Carrefour, Mobexpert, BauMax (preluat între timp de Leroy Merlin) sau Media Galaxy. Ulterior, în 2009, a fost deschis magazinul New Yorker, în 2014 a urmat inaugurarea magazinului Decathlon, iar în ultimii doi ani pe lista de chiriași ai proiectului au intrat și retaileri precum Sportisimo, Pepco sau TXM.
Unul din zece suceveni a trecut zilnic pragul Shopping City Suceava
Ziarul Financiar a remarcat faptul că, în 2017, Shopping City Suceava a înregistrat peste 4,2 milioane de vizitatori, în creștere cu 6% față de 2016, conform unei analize C.W. Echinox.
Cunoscuta publicație economică Wall-Street.ro titrează: „Shopping City Suceava, 11.500 de vizitatori în fiecare zi. Câte zeci de milioane de oameni i-au trecut pragul în ultimii zece ani?”
La un trafic mediu de 11.500 de persoane pe zi, rezultă că unul din zece suceveni a trecut zilnic pragul centrului comercial în 2017, în timp ce vânzările retailerilor au avansat cu 13,5%.
Nu mai puțin de 83% dintre suceveni vizitează Shopping City Suceava cel puțin o dată pe săptămână, în timp ce 87% petrec mai mult de 30 de minute la cumpărături, potrivit celei mai recente analize realizate cu privire la comportamentul de consum. Departamentul de Property Management al companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox colaborează încă din 2008 cu Argo Real Estate, administrând Shopping City Suceava de 10 ani, timp în care a reușit să integreze acest proiect în viața comunității locale.
“Shopping City Suceava are în prezent un grad de ocupare de 98%, iar de-a lungul timpului a avut în permanență cel puțin 90% din spații ocupate. În contextul uneia dintre cele mai concurențiale piețe de retail din România, acest lucru a fost posibil printr-un dialog permanent atât cu chiriașii, cât și cu clienții. Comerțul modern a evoluat considerabil în ultima decadă, iar proprietarii, împreună cu administratorii centrelor comerciale, au fost mereu în căutare de variante care să se adapteze cât mai bine cerințelor cumpărătorilor: de la diversificarea ofertei de branduri, până la activități care aduc la un loc comunitatea locală”, a declarat Mihaela Petruescu, Head of Property Management, Cushman & Wakefield Echinox, care gestionează un portofoliu de retail cu o suprafață cumulată de peste 130.000 de metri pătrați, atât în București, cât și în alte orașe importante din țară.