Principalul concurent al lui Volkswagen Golf este aici. Peugeot 308 își face apariția chiar mai devreme decât ne așteptam. Pe 24 mai au fost publicate primele fotografii iar prezentarea oficială este programată în Franța pe data de 5 iunie. Peugeot a grăbit lansarea lui 308 pentru a lua un anumit avans, pe piața supermini, în lupta cu viitorul rival Volkswagen Golf 6. Modelul compact francez propune un design parțial schimbat față de 307. Partea frontală este mai reușită și prezintă o priză de aer imensă cu o formă ușor concavă și o alungire a spoilerului integrat. Capota a primit un „nas” care încadrează logo-ul cromat Peugeot. Proiectoarele de ceață sunt dispuse în același mod ca și la modelul 407. Spatele mașinii nu este chiar strălucitor. Designul blocurilor optice este mai puțin inspirat iar hayonul nu aduce nimic deosebit sau în plus, cu excepția modului în care este dispusă ușa și care ne aduce aminte de stilul Renault Megane. Din punct de vedere estetic noul 308 este agresiv dar păstrează trăsăturile unei mașini familiale. Vehiculul supermini îl va înlocui la toamnă pe 307, model ce a debutat în aprilie 2001. Peugeot dorește ca 308 să devină un model de referință în privința consumului de carburant, lucru posibil după ce va fi disponibilă din 2009 unitatea hibridă diesel-electric, constructorul francez fiind primul producător european care va face un pas important în domeniul motoarelor cu emisii de noxe scăzute. Gama de propulsoare va include unități împrumutate de la vehiculul mini 207 dar și unele noi cu valori cuprinse între 95,120, 150 și 175 CP pentru versiunile pe benzină și 90, 110, 136, 150, 170 CP pentru cele diesel HDi. Construit pe platforma lui Citroen C4, noul supermini 308 va fi declinat în mai multe versiuni de caroserie, compactă în 3 și 5 uși, break, coupe-cabrio și în premieră o variantă Cross dezvoltată după modelul 308 SW (break). Debutul oficial va avea loc în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt, urmând ca o lună mai târziu noul Peugeot 308 să ajungă la concesionari.
