Anul școlar 2011 – 2012 începe în județul Suceava cu 25 de unități de învățământ mai puține decât în anul precedent. Potrivit șefului Inspectoratului Școlar Județean, Petru Carcalete, în acest an școlar vor funcționa 427 de grădinițe, 142 de școli cu clasele I-IV, 228 de școli cu clasele I-VIII, 37 de licee și grupuri școlare, o școală postliceală, trei cluburi sportive școlare, șapte cluburi ale copiilor și elevilor, un centru județean de resurse și asistență educațională și Casa Corpului Didactic. Petru Carcalete a arătat că în baza prevederilor noii legi a învățământului cu privire la numărul de elevi, au fost desființate zece unități cu personalitate juridică, nouă școli cu clasele I-VIII și Seminarul Teologic „Mitropolitul Dosoftei” Suceava, acesta din urmă fiind transformat într-un profil al Colegiului Național „Ștefan cel Mare”.
El a mai spus că în acest an școlar nu vor mai funcționa 25 de unități care nu aveau personalitate juridică proprie, printre care zece școli cu clasele I-IV și cinci grădinițe, toate din mediul rural. Noua organizare a vizat și închiderea a nouă școli cu clasele I-VIII, și anume Școala Nr. 2 Bogdănești, Falcău, „Ion Teodorescu” Cotârgași, Brodina de Sus, Poiana Mărului, Pâraie, Slatina, Găinești, Voivodeasa, a grădinițelor din Țarna Mică, Călinești Vasilache, Secări Fundu Moldovei, Larga, Mănăstirea Humorului, precum și a școlilor cu clasele I-IV Iedu, Merești, Slobozia Fântânele, Teșna, Dealu Floreni, Sărișoru Mare, Nr. 2 Frumosu, Nr. 2 Vicovu de Jos, Podeni,Frasin, Broșteniși Nr. 2 Slatina.
Locurile alocate pentru clasa a IX-a nu au fost ocupate în totalitate
Șeful IȘJ Suceava a mai adăugat că pentru ciclurile de învățământ preșcolar, primar și gimnazial planul de școlarizare al județului Suceava a fost realizat integral. Petru Carcalete a arătat că în noul an școlar vor funcționa 995 de grupe în învățământul preșcolar cu 24.344 de preșcolari, 1.664 de clase în învățământul primar cu 31.546 de elevi și 1.515 clase în învățământul gimnazial cu 32.397 de elevi. Carcalete a subliniat că în învățământul liceal nu s-a reușit realizarea planului de școlarizare, în condițiile în care aproape 1.500 de locuri repartizate pentru clasa a IX-a nu au fost ocupate. „Ca și în anii anteriori, nerealizarea planului de școlarizare în învățământul liceal are la bază mai multe cauze, printre care posibilitățile financiare reduse pentru elevii din mediul rural de a frecventa liceul în alte localități, în condițiile desființării școlilor de arte și meserii, care erau situate în localitatea lor de domiciliu, lipsa motivației frecventării și absolvirii studiilor liceale, în condițiile dificultăților obținerii unui loc de muncă, sau alte situații sociale, respectiv imposibilitatea asigurării costurilor studiilor liceale pentru elevi care provin din familii cu mulți copii sau cu venituri reduse. O altă cauză ar fi și abandonul școlar sau continuarea studiilor în străinătate, ca urmare a plecării elevilor împreună cu părinții”, a spus Carcalete.