25 de acte administrative emise sau adoptate de autoritățile locale în primul semestru al acestui an, din care 23 de hotărâri de Consiliu Local și două dispoziții de primar, au fost considerate ilegale de către Instituția Prefectului. Situația prezentată ieri de prefectul Florin Sinescu privitoare la controlul legalității actelor arată că Prefectura a cerut reanalizarea sau revocarea celor 25 de acte administrative, dar că până acum au fost revocate doar șase, iar 14 sunt în curs de reanalizare. Pentru două acte administrative nu a mai fost nevoie de revocare întrucât s-au adus clarificări care le-au scos din categoria celor ilegale. În trei cazuri însă Prefectura a declanșat acțiune la Tribunalul Suceava, secția contencios administrativ și fiscal, după ce autoritățile emitente au refuzat revocarea actelor respective. Este vorba de o dispoziție a primarului comunei Râșca din februarie a.c. privind încetarea contractului de muncă al unei persoane angajate pe postul de referent cultural în aparatul de specialitate al primarului, o hotărâre a Consiliului Local Ipotești prin care s-a respins proiectul privind decontarea transportului cadrelor didactice și o hotărâre a Consiliului Local Mălini privind completarea unei anexe la taxele și impozitele locale prin care s-au instituit taxe pentru utilizarea drumurilor comunale și vicinale pentru transport material lemnos și de balastieră.
În primul semestru al acestui an, Prefectura a verificat 21.242 de acte administrative, din care 17.488 de dispoziții ale primarilor, 3.228 de hotărâri ale Consiliilor Locale, 416 dispoziții ale președintelui Consiliului Județean și 110 hotărâri ale Consiliului Județean.