Lucrări care presupun montarea a 2.400 de traverse de lemn noi pe sectorul de cale ferată Rădăuți-Putna au fost demarate din această săptămână. Lucrările sunt executate de firma SC Construcții Feroviare SA, care și-a adjudecat licitația pentru această lucrare care ar urma să se întindă pe durata a două luni de zile.
În urma acestei noi investiții, pe sectorul de cale ferată de la Rădăuți la Putna viteza minimă de circulație va urca de la 40 la 60 de kilometri la oră.
Aceste lucrări au fost anunțate din ziua inaugurării trenului Suceava – Putna. Pe 14 august, Radu Pipa, directorul Regionalei CFR Iași Infrastructură, declara că lucrările la linie nu se opresc odată cu punerea în circulație a primelor trenuri. Acesta explica faptul că pentru a se putea face o concurență serioasă transportului auto este nevoie de creșterea vitezei de circulație pe sectorul Rădăuți-Putna, iar lucrările vor fi demarate imediat. Este de apreciat că aceste lucrări s-au început chiar foarte repede.
De la Suceava Nord la Dornești, pe magistrala 500, se circulă cu 100 de km/h, linia fiind foarte bună, astfel că per ansamblu se va ajunge la o viteză medie decentă. Asta cu atât mai mult cu cât este vorba de un tren cu multe opriri.
De altfel, trenurile Suceava-Putna s-au bucurat de succes în primele zile. La mai multe curse, automotorul Desiro „Săgeată albastră” a avut mai mulți călători decât numărul de locuri pe scaune.
Deocamdată, CFR Călători asigură două trenuri pe sens pe ruta Suceava-Putna, astfel că există suficienți timpi liberi pe linie, care permit efectuarea lucrărilor de schimbare a traverselor. După ce se vor face și noile lucrări, se vor căuta soluții pentru suplimentarea numărului de curse.
Directorul Regionalei de Călători CFR Iași, Constantin Axinia, declara la inaugurare că automotorul alocat acestei linii a fost găsit cu mari eforturi, având în vedere criza mare de material rulant a companiei. În aceste condiții, rămâne de văzut ce soluții se vor găsi pentru suplimentarea trenurilor. Actualele trenuri asigură ore bune doar pentru cei care circulă dinspre Putna și Rădăuți spre Suceava, nu și pentru cei care ar vrea să ajungă de la Iași sau Suceava la Mănăstirea Putna. Nu este exclus nici ca în viitorul apropiat linia să fie scoasă la licitație pentru un operator privat.
Trenurile de la Suceava la Putna fac în momentul de față puțin peste două ore, iar îmbunătățirea liniei va reduce și acest timp de parcurs.