O analiză a Serviciului de Poliție Rutieră Suceava cu privire la accidentele grave care au avut loc în primele trei luni ale acestui an în județ arată că numărul accidentelor este în ușoară scădere, însă numărul de morți continuă să fie la cote foarte ridicate. În primul trimestru al acestui an, pe drumurile publice din județul nostru au avut loc 54 de accidente grave, cu 9 mai puține față de aceeași perioadă din anul precedent. În aceste accidente au murit 16 oameni, cu un decedat în plus față de 2017, și au fost înregistrați 46 de răniți grav, cu 14 în minus față de primul trimestru din anul precedent.
Tocmai la numărul de decedați Suceava stă cel mai râu de câțiva ani buni.
Pietonii care mor în accidente, marea problemă a începutului de an
Subcomisarul Daniel Șincari, șeful Serviciului de Poliție Rutieră Suceava, a subliniat că 2018 a început foarte prost în ceea ce privește accidentele cu victime pietoni. Din cei 16 morți în accidente din primele trei luni ale acestui an, zece au fost pietoni.
„Avem zece accidente mortale prin mecanismul lovire pieton, ceea ce înseamnă foarte mult și ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă. Este vorba atât de pietoni care au traversat neregulamentar, cât și de pietoni care erau angajați regulamentar în traversare, dar și de pietoni loviți în timpul deplasării pe drumul public”, a arătat Daniel Șincari.
El a precizat că aceste accidente sunt și cel mai greu de prevenit, problema fiind una care ține în primul rând de educația rutieră, care lipsește în mare măsură la cei care se deplasează pe drumurile publice, fie că sunt pietoni sau șoferi.
Doi vârstnici și o fetiță de 9 ani, accidentați mortal pe treceri de pietoni
Un adevăr este și că la traversarea pe locul marcat trebuie o atenție sporită, pentru că mulți șoferi nu acordă prioritate. Iar de aici se poate ajunge la tragedii.
Din păcate, printre pietonii morți în accidente de la începutul acestui an se găsesc un copil și doi vârstnici loviți de mașini pe trecerile de pietoni.
Pe 2 ianuarie, un bătrân de 78 de ani a fost accidentat pe o trecere de pietoni din Vatra Dornei, murind după aproximativ o lună de spitalizare.
La sfârșitul lunii ianuarie, și un bătrân în vârstă de 62 de ani a fost accidentat mortal pe trecerea de pietoni, la Gura Humorului.
De un tragism aparte este și accidentul petrecut la sfârșitul lunii martie, pe E 85, drumul care leagă Suceava de București, pe trecerea de pietoni din centrul localității Vadu Moldovei. O fetiță în vârstă de 8 ani a fost accidentată mortal, de o autocisternă de lapte, în timp ce traversa pe locul marcat.
Obiectivul principal al polițiștilor rutieri este reducerea numărului de morți în accidente
În afara celor 16 morți în accidente din primele trei luni ale anului, alți trei s-au adăugat în zilele scurse din luna aprilie.
Polițiștii de la Serviciul Rutier Suceava au ca obiectiv reducerea numărului de morți în accidente față de anul precedent. În 2017, pe șoselele din județul Suceava au murit 104 oameni, iar în 2016 s-au înregistrat 105 morți.
Noi radare pistol vor asigura mai multe controale în trafic
Anul trecut, perioada neagră a fost cea a lunilor septembrie și octombrie, față de lunile de vară, cum s-a întâmplat în anii precedenți.
În acest an, polițiștii rutieri se bazează deocamdată pe un radar pistol în plus, achiziționat de Primăria Dumbrăveni. Un alt radar pistol a fost achiziționat de Primăria Fălticeni și se află în proceduri de omologare, pentru a fi folosit. De asemenea, și Primăria municipiului Suceava a alocat buget pentru achiziționarea a două radare pistol.
Reguli de bază pe care pietonii ar trebuie să le respecte
Pietonii trebuie să traverseze doar după ce se asigură temeinic și trebuie să înțeleagă că nu pot trece drumul oricum, mai ales în cazul drumurilor naționale sau al celor județene, cu trafic ridicat. O altă mare problemă este cu cei care se deplasează pe timp de noapte pe partea carosabilă, chiar dacă pe marginea ei, fără vreun element reflectorizant.
Numeroase exemple cu final tragic arată și că traversarea pe un loc marcat trebuie să se facă cu atenție. Este de preferat ca pietonul să înceapă traversarea doar după ce este sigur că șoferul care vine spre el cu mașina l-a văzut și a început să reducă viteza. De asemenea, dacă un șofer oprește și dă prioritate, pietonul trebuie să se asigure că la fel face și cel de pe sens opus ori cel de pe banda a doua de mers, în cazul drumurilor cu câte două benzi. Foarte multe accidente pe trecerile de pietoni au loc după ce șoferul de pe o bandă oprește, iar cel care vine de pe a doua bandă, având și vizibilitatea obturată, nu reduce la timp viteza.
Trist
16 morți în accidente, în trei luni de zile. Zece dintre ei au fost pietoni
