Membrii Zonei Metropolitane Suceava au luat ieri primele decizii care vor sta la baza dezvoltării tuturor localităților asociate.
În primul rând, a fost ales un vicepreședinte al Consiliului de Administrație a Zonei Metropolitane, în unanimitate fiind desemnat pe această funcție Dumitru Corjuc, primarul comunei Ipotești.
Al doilea proiect supus dezbaterii membrilor Consiliului de Administrație, adică a primarilor localităților Suceava, Salcea, Mitocu Dragomirnei, Adâncata, Ipotești, Bosanci, Moara și Pătrăuți, a fost înființarea unui buget al Zonei Metropolitane, din care să poată fi finanțate proiectele comune.
Suma stabilită pentru primul an de activitate este de 150.000 de lei, din care 100.000 de lei reprezintă contribuția municipiului Suceava, în vreme ce restul banilor sunt asigurați de localitățile asociate, în funcție de numărul de locuitori.
“Cea mai importantă decizie luată acum, pe lângă stabilirea unui buget comun, este cea de a fi realizată o strategie a Asociației de dezvoltare intercomunitară Zona Metropolitană Suceava pentru intervalul 2013-2020. În baza acesteia putem dezvolta numeroase proiecte comune, în folosul locuitorilor”, a explicat Ion Lungu, președintele Asociației Zona Metropolitană Suceava.
Printre proiectele care vor fi dezvoltate la comun se numără asfaltarea drumului către Lipoveni, în colaborare cu comuna Mitocul Dragomirnei, extinderea rețelei de apă și canalizare – cu orașul Salcea, rețelele de drumuri cu comuna Moara, extinderea rețelei de gaz metan în Burdujeni Sat și în comuna Adâncata.