Cei 1514 profesori suceveni care s-au înscris la titularizare intră astăzi în „focul” examenelor”, și, timp de patru ore, vor lua locul elevilor, în bănci, pentru a susține proba de concurs. „Lupta” pentru titularizare și pentru obținerea unei catedre într-o școală din județ este acerbă, având în vedere că pentru ocuparea unuia dintre cele 368 de locuri vacante, s-au înscris la concurs peste 1500 de candidați. Concurența cea mai mare se dă pentru posturile de învățători și educatori, unde numărul celor înscriși este mult mai mare decât posturile titularizabile scoase la concurs de către Inspectoratul Școlar. Concurența la învățători este de 21 de candidați pentru un loc titularizabil, cele 15 posturi titularizabile de învățător fiind disputate de 315 candidați. Deși pentru anumite discipline concurența la examen este foarte mare, există materii fără „priză” la profesori. Inspectorul școlar general adjunct Daniel Hrenciuc a declarat că „există discipline precum limba latină, limba greacă sau limba polonă pentru care deși există posturi vacante, nu s-a înscris nimeni pentru examen”. Marea majoritate a candidaților de la examenul de titularizare sunt absolvenți de facultate din promoțiile anterioare, și doar 308 candidați au terminat anul acesta facultatea. Examenul se va susține în șase centre de testare instituite de IȘJ la Școlile 10, 11, 5, Centrul Școlar, Grupul Școlar nr. 1 și Colegiul Tehnic „Petru Mușat”. Deși este programat să înceapă la orele 10, candidații trebuie să fie în sălile în care au fost repartizați cu cel puțin o oră înainte de începerea probei. Testarea va dura patru ore, iar lucrarea se va da din domeniul de specialitate al fiecărui concurent și din metodica predării. Daniel Hrenciuc a declarat că „evaluarea lucrărilor se va face la Universitatea București și Universitatea din Iași, iar rezultatele se vor afișa pe 28 iulie”. Repartizarea candidaților pe posturi se va face computerizat, în funcție de media obținută. Pentru a fi profesor titular, un candidat trebuie să ia la examen cel puțin nota 7.





