CJPC

15 martie – Ziua mondială a drepturilor consumatorilor



Vasile Latiș, comisar-șef adjunct în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Suceava
Vasile Latiș, comisar-șef adjunct în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Suceava

Ziua de 15 martie marchează Ziua mondială a drepturilor consumatorilor, în întreaga lume având loc manifestări care aduc la cunoștința publicului importanța cunoașterii și protejării drepturilor oamenilor în calitatea lor de consumatori.
Potrivit lui Vasile Latiș, comisar-șef adjunct în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Suceava, „conceptul privind «drepturile consumatorilor» își are originea în «Carta drepturilor consumatorilor» definită de fostul președinte al SUA, John Fitzgerald Kennedy, în data de 15 martie 1962, sub forma unui mesaj adresat Congresului american, susținând existența a patru drepturi fundamentale ale acestora: dreptul de securitate, dreptul de informare, dreptul de a fi ascultat și dreptul de a alege produse și servicii”.
Acesta a mai menționat că respectiva Cartă este importantă pentru conturarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor, ea servind ulterior ca model de referință la elaborarea legilor de protecție a consumatorilor în state din America și Europa. Vasile Latiș a enumerat câteva dintre drepturile fundamentale ale consumatorilor, printre care: dreptul de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le pericliteze viața, sănătatea ori securitatea, dreptul de a fi informați complet, corect și precis asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, dreptul de a avea acces la piețe care să le asigure o gamă variată de produse și servicii, dreptul de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor sau dreptul de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive.



Recomandări

Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni

Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni
Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni

Liderii IMM-urilor din Suceava critică dur politica fiscală a Guvernului: „IMM-urile au devenit bancomatul statului!”

Conducerea Patronatelor IMM-urilor din județul Suceava a criticat dur noile măsuri de austeritate
Conducerea Patronatelor IMM-urilor din județul Suceava a criticat dur noile măsuri de austeritate