Rețeaua școlară a județului Suceava intră într-un proces serios de reorganizare, odată cu promulgarea legii care prevede ca unitățile cu un număr mic de elevi (<500 sau <250, în cazul grădinițelor) să fie absorbite de instituții mai mari, pentru a „eficientiza” sistemul.
Prof. Ciprian Anton, inspectorul școlar general în cadrul Inspectoratului Școlar Județean, a menționat că 27 de unități școlare din județ au fost vizate de comasare/ absorbție pentru că nu aveau numărul minim pentru a avea în continuare personalitate juridică.
După mai multe analize, s-a hotărât ca 13 dintre acestea să fie absorbite de școli mai mari, urmând să se transforme în structuri, pierzându-și astfel statutul de personalitate juridică.
„Luni, 11 august, Inspectoratul Școlar Județean Suceava o organizat Consiliul de Administrație, iar pe ordinea de zi, punctul principal a fost rețeaua școlară din județ.
Din 27 de unități școlare din județul Suceava care au sub numărul de elevi/ preșcolari prevăzut de lege, 13 au fost absorbite. 14 s-au salvat.
La nivelul municipiului Suceava, din cinci școli vizate, una a fost absorbită de altă unitate personalitate juridică, Școala <Jean Bart>.
Lista va fi înaintată Ministerului Educației”, a explicat Ciprian Anton.
Acesta a mai precizat că celelalte 14 unități nu mai sunt vizate de comasare, fuziune sau absorbție, realizându-se mutarea unor unități în structura lor pentru a ajunge la peste 500 de elevi.
Cât despre posturile de director care s-ar pierde în urma celor 13 absorbții, se va analiza dacă unitățile în componența cărora acestea intră pot solicita un post de director adjunct.
„După ce vom primi ordinele din partea ministerului, vom vedea care dintre școli întrunesc condițiile pentru a avea un director adjunct. Unele dintre aceste școli, odată cu comasarea și cu creșterea efectivelor de elevi, vor avea posibilitatea de a avea director adjunct.
Din informațiile mele, 7 – 8 dintre ele s-ar încadra pentru a putea solicita și funcția de director adjunct”, a mai arătat Anton.
Personalul didactic, didactic auxiliar și administrativ va fi transferat la unitățile școlare absorbante sau nou-înființate, iar elevii vor fi automat transferați, împreună cu arhiva.
Școlile reorganizate vor fi incluse în rețeaua școlară a județului, înainte de debutul noului an școlar.