Catastrofă

11 morți după prăbușirea la Tuzla a unui avion care transporta militari



Avionul AN-2 care s-a prăbușit, ieri, la Tuzla, aparținea Școlii de Aplicație pentru Forțele Aeriene din Boboc și avea o misiune de zbor pentru antrenamente de parașutare, 11 militari murind iar alți trei fiind răniți, transmite MApN, precizând că aeronava s-a prăbușit luând foc la impactul cu solul.
Potrivit unui comunicat al MApN, la scurt timp după decolare, aeronava a pierdut brusc înălțime și s-a prăbușit, luând foc în urma impactului cu solul. Incendiul a fost stins la ora 18.15.
Echipele de intervenție au găsit 11 persoane decedate în avionul prăbușit, ieri după-amiază, la Tuzla, alte trei persoane fiind rănite grav, a declarat corespondentului MEDIAFAX prefectul județului Constanța, Claudiu Palaz.
Potrivit prefectului de Constanța, anchetatorii au găsit în avionul prăbușit, ieri după-amiază, la aproximativ doi-trei kilometri de pista Aerodromului din Tuzla, 11 persoane decedate, alte trei persoane fiind deja la Spitalul Județean din Constanța.
Claudiu Palaz a mai declarat că, în acest moment, ancheta procurorilor militari este în plină desfășurare.
Cei trei răniți în accidentul aviatic de la Tuzla au fost preluați și transportați cu un elicopter, la un spital din București, a declarat purtătorul de cuvânt al Spitalului Județean Constanța, Florian Stoian.
El a declarat că pacientul aflat în stare mai gravă va fi preluat de un echipaj SMURD, iar ceilalți doi vor fi duși cu ambulanțe la sediul Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră, de unde vor fi preluați de elicopter.
AN-2, cel mai mare avion de transport biplan
Avionul de tip Antonov AN-2 este cunoscut ca fiind cel mai mare avion de transport biplan. El a intrat în serviciul Forțelor Aeriene Române în anul 1977, iar în prezent este folosit în Forțele Aeriene Române pentru antrenamentul parașutiștilor.
AN-2 a fost fabricat la Kiev până la mijlocul anilor ’60. Ulterior, producția a fost transferată în Polonia, unde s-au fabricat peste 12.000 de aparate. Se estimează ca peste 15.500 de aparate au fost fabricate în USSR, Polonia și China. 6000 sunt în serviciul operatorilor civili.
Aparatul AN-2 este foarte folosit pentru împrăștiere de insecticide și fertilizanți în agricultură. De asemenea, câteva aparate AN-2 sunt cunoscute cu echipări VIP pentru șase-opt locuri.
În prezent, avionul AN-2 este folosit în Forțele Aeriene Române pentru antrenamentul parașutiștilor.
În urmă cu mai puțin de o lună, la 9 iunie, un parașutist militar de la baza de la Bobocu, județul Buzău, a murit după ce, în timpul unor exerciții de zbor, parașuta sa nu s-a deschis.
Comisie de investigație tehnică pentru catastrofa de la Tuzla
Ministrul Apărării Naționale, Gabriel Oprea, a decis numirea unei Comisii de Investigație Tehnică pentru cercetarea împrejurărilor producerii catastrofei aviatice la de Tuzla.
„Prin ordin al ministrului Apărării Naționale, a fost numită o comisie de investigație tehnică pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestei catastrofe aviatice. Ministrul Apărării Naționale, Gabriel Oprea, și șeful Statului Major General, amiralul Gheorghe Marin, își exprimă profundul regret pentru pierderea vieții militarilor și transmit condoleanțe familiilor îndoliate”, se arată într-un comunicat MApN.
Una dintre victime, chiar comandantul Școlii de la Boboc
Una dintre victimele accidentului aviatic de la Tuzla este chiar comandantul Școlii de Aplicație pentru Forțele Aeriene de la Boboc „Aurel Vlaicu”, comandorul Nicolae Jianu, transmite corespondentul MEDIAFAX, citând surse din cadrul unității.
Potrivit unor surse din cadrul unității de la Boboc, în accidentul aviatic de luni după-amiază, de la Tuzla, și-a pierdut viața comandorul Nicolae Jianu, comandant al unității din județul Buzău.
Comandorul Nicolae Jianu era născut la 6 octombrie 1961 în localitatea Cilieni, din județul Olt. Era căsătorit și avea doi copii. El era pilot clasa I, instructor de zbor ziua și noaptea, în toate condițiile meteorologice și comandant al Școlii de Aplicație pentru Forțele Aeriene „Aurel Vlaicu” din 20 decembrie 2007.
În perioada 2002-2005 a fost șef birou navigație aeriană și șeful secției securitate zbor la Statul Major al Forțelor Aeriene.
Jianu avea mai multe ordine și medalii: Ordinul Meritul Militar clasa a III-a ; Ordinul Meritul Militar clasa a II-a ; Ordinul Meritul Militar clasa I ;