„Făuritorii drumului de fier”(III)
„Eforturi cu adevărat îndrăznețe s-au depus la construcția tunelului de la Lucăcești, în lungime de peste 400 de metri. Presiunea mare și neuniformă a dealului prin pîntecele căruia constructorii creau cale liberă viitoarelor trenuri i-a pus uneori în situații foarte dificile. Au fost cazuri cînd munca lor de săptămîni în șir s-a văzut ținută în loc. Cantități mari de pămînt humos se năpusteau vertiginos peste armături, iar lemnele de sprijin, în grosime de peste 50 de cm, erau făcute așchii. Pînzele de ape subterane măcinau galeria surpînd porțiuni din tunel. Eforturile au fost încununate de succes. Din dealul peste care străbate șoseaua ce duce spre Humor s-au excavat 40.000 m.c. de pămînt, iar la construcția tunelului s-au folosit peste 15.000 m.c. de beton. Acum dealul este încins de o puternică centură de oțel și beton prin care vor trece trenurile decenii și secole de-a rîndul”.
„Zori noi”, Anul XVIII, nr. 5124, Suceava, Iunie 1964.
„Privatizări”
„Deja există o problemă incendiară care stă pe muchie de cuțit. Sunt peste 100 de întreprinderi cărora, cu ocazia privatizării, generosul vânzător, adică statul român, le-a șters datorii de zeci de mii de miliarde de lei. Aceste ștergeri de datorii reprezintă fără echivoc ajutoare de stat, reclamând avizări din partea Consiliului Concurenței. Numai că instituțiile implicate în privatizări nici nu s-au gândit cumva să se adreseze Consiliului Concurenței iar dacă acesta ar spune în momentul de față pas, întreprinderile în cauză ar trebui să dea înapoi contravaloarea ajutoarelor primite”.
Revista „22”, Grupul pentru Dialog Social, Anul XVI, 31 mai – 6 iunie 2005.