Realizarea rutei alternative de circulație înspre Botoșani, pentru evitarea aglomerației de pe Calea Unirii, din zona centrelor comerciale, va demara anul acesta, astfel încât să deservească viitorul pod de peste apa Sucevei – Podul Unirii.
„Noi am demarat această rută alternativă Suceava – Botoșani, separată în două etape. Etapa I este cea de realizare a podului, e bine că suma cu care se face podul este una destul de rezonabilă – un milion de euro, iar lucrurile sunt destul de bine aranjate, pentru că avem făcută licitația, a fost desemnat și un câștigător, cu care am semnat contractul, iar banii sunt asigurați, fiind din credit, încât de acum așteptăm să se mai încălzească să putem demara lucrările. În același timp pregătim etapa a II-a, ruta ocolitoare, care are o lungime de patru kilometri – 2,12 km până la pod și 1,9 km după pod”, a anunțat primarul Sucevei, Ion Lungu, care a precizat că în perioada imediat următoare va fi scoasă la licitație și execuția drumului rutei ocolitoare.
Tronsonul I al acestei lucrări include și realizarea unui sens giratoriu la intersecția străzii Traian Vuia cu Calea Unirii.
„Avem noroc că tocmai s-a finalizat acea perioadă de cinci ani de zile în care nu puteam interveni, încât de acum putem realiza sensul giratoriu care este foarte important pentru fluidizarea traficului în această zonă. De acolo se merge pe strada Apeductului, prin zona Serelor, unde ne intersectăm cu drumul care duce în zona Mirăuți. Astfel vom avea o alternativă și la intersecția Mirăuți cu Petru Rareș. De aceea, după asfaltarea celor patru kilometri vrem să asfaltăm și acel drum de pietriș”, a adăugat edilul sucevean.
La realizarea traseului rutei ocolitoare s-au căutat cele mai bune variante de realizare fără să fie nevoie să traverseze proprietăți private, încât demararea lucrărilor să nu se blocheze din cauza exproprierilor.
„După estimările noastre, ne-ar mai trebui două milioane de euro să finalizăm ruta ocolitoare. Tocmai de aceea în bugetul acestui an am prins încă 100.000 de lei pentru studii și 2 milioane de lei pentru demararea lucrărilor la tronsonul nr. I. Pe tronsonul II, varianta cea mai scurtă este pe la o trecere de cale ferată, înainte de Termica, pe unde se poate ieși direct la Avicola, la Plopeni. Avem trimisă documentația la CFR, să obținem avizul lor”, a adăugat Ion Lungu.
După traversarea podului se va ajunge pe strada Energeticianului, de unde există trei variante de circulație, înspre Botoșani și Burdujeni, încât, chiar de nu sunt amenajate cu asfalt, pot fi utilizate în caz de necesitate.






