După o primă ediție în 2007, ce s-a bucurat de un real succes pe toate planurile, zilele trecute, Gura Humorului a fost din nou pentru patru zile capitala off-road-ului din România. Ca și anul trecut, „Bucovina Off-Road Challenge 2008”, evenimentul 4X4 al anului din județul nostru, s-a adresat celor cu spirit aventuros și curiozitate neastâmpărată, celor ce iubesc motoarele puternice și peisajele copleșitoare. După succesul de anul trecut, organizatorii de la Clubul Sportiv Off-Road Bucovina au pregătit în acest an două clase, la care au participat 50 de mașini și peste 100 de concurenți, mai exact open, dedicată celor mai puțin experimentați, și extrem, rezervată șoferilor cu experiență și mașinilor mult mai bine echipate sau modificate. La fel ca la ediția inaugurală, ploaia le-a dat din nou de furcă organizatorilor și concurenților, traseele devenind foarte dificile, chiar și pentru cei experimentați. ”Am ales și în acest an trasee foarte spectaculoase, cu grade diferite de complexitate, tocmai pentru că zona este foarte generoasă și din acest punct de vedere. Cei care au participat anul trecut își amintesc desigur de segmentul Bogdăneasa, care a testat din plin îndemânarea piloților și echiparea mașinilor”, spune unul dintre organizatori, membru al Clubului Sportiv Off-Road Bucovina, Gabriel Rasty Petzalis.
Un sigur echipaj a terminat raidul din prima zi la clasa open Vineri, chiar din prima zi a concursului, participanții s-au confruntat cu relieful foarte dificil pe care îl oferă zona Bucovinei, la clasa open doar un singur echipaj terminând traseul noaptea, în jurul orelor 1.30. La clasa extrem, majoritatea concurenților s-au descurcat destul de bine, abandonând doar cei care au avut probleme mari cu mașina. Prima zi s-a încheiat cum nu se putea mai bine, cu o cină haiducească, una în care concurenții au socializat și s-au înfruptat din preparatele tradiționale la un foc de tabără. A doua zi a cuprins din nou o probă de raid pe alt traseu, terminată cu probe speciale pentru ambele clase, dar și cu o cină festivă, în care s-au acordat premii hazlii și speciale. ”Am încercat să îmbinam traseele spectaculoase din punct de vedere tehnic cu cele care arată din plin farmecul încă sălbatic al munților Bucovinei. Concurenții vor veni într-o zonă despre care vor avea ce să povestească prietenilor și în care își vor dori cu siguranță să revină cât mai des și în restul anului”, spune Sorin Covaliu, membru al clubului organizator. Raidurile zilnice, de 50 de km au străbătut locuri de legendă din Munții Bucovinei, pe trasee folosite altădată doar de călăuze și pădurari, iscusința piloților, dar și măruntaiele mașinilor de teren fiind puse, apoi, la grea încercare în Specialele Humorului și mai ales în Superspeciala Trial Bucovinean, probe cu dificultăți progresive concepute pe trasee cu porțiuni ideale pentru off-road, pante cu înclinații extreme (40 de grade), zone împădurite, teren accidentat. Un alt organizator, Ioana Bardaș, a menționat că siguranța concurenților a fost pe primul plan, astfel că din cauza ploilor s-au scurtat traseele, fiind eliminate porțiunile devenite foarte periculoase, mașinile fiind monitorizate permanent, atât prin GPS, cât și din teren. „Toată lumea a fost mulțumită de această ediție, dovadă fiind interesul unora dintre concurenți privind înscrierea pentru anul viitor, încă din aceste zile. Totuși, locurile vor fi limitate la 50 de mașini și asta deoarece nu facem rabat de la calitate, un număr mai mare nepermițându-ne să avem un control total”, a adăugat Ioana Bardaș.
Cele mai mari premii din off-road-ul românesc Ediția din acest an a avut și o premieră la capitolul premierii, organizatorii reușind cu ajutorul sponsorilor să ofere cele mai mari premii din off-road-ul românesc. Astfel, la clasa extrem, premiul I a constat în 1000 de euro, primul doi în cauciucuri și bocanci, iar premiul trei, bocanci și mp3 playere, în timp ce la clasa open, premiul I a fost de 500 de euro, iar locurile doi și trei fiind identice, cu mențiunea că echipajul era format din două mașini. Singura femeie de la clasa extrem, copilotul Ioana Nistor, a primit trofeul „extrem girls”, ea fiind una dintre puținele fete ce se aventurează în acest sport.






