118 suceveni au dobândit diverse boli în timp ce se aflau internați în spitalele din județ, ei contractând așa-numitele infecții noscomiale, se arată într-un raport întocmit de Direcția de Sănătate Publică (DSP) Suceava pe primele trei trimestre ale anului și dat publicității ieri, de conducerea instituției. Potrivit evidențelor, medicii au identificat bacterii greu de distrus ca E-coli, stafilococ, streptococ, enterococ, pseudomonas, clostridium, klebsiella și acinetobacter, germeni rezistenți la antibiotice.
Infecțiile respiratorii, urinare, digestive, de plagă chirurgicală și de piele, cele mai frecvente
Raportul întocmit de Direcția de Sănătate Publică Suceava indică 34 de pacienți cu infecții nozocomiale în trimestrul III, 24 în trimestrul II și 60 în trimestrul I. Majoritatea persoanelor, care, potrivit statisticilor oficiale, s-au ales cu alte afecțiuni în timp ce se aflau în spital, au contractat infecții respiratorii, urinare, digestive, de plagă chirurgicală și cutanate (de piele). Evidențele DSP, instituție care centralizează datele transmise de medici din teritoriu, arată că printre secțiile cu cele mai multe îmbolnăviri se numără Pediatrie, Nou-născuți, Obstetrică – Ginecologie, Chirurgie, Anestezie Terapie Intensivă și Neurologie.
Nici un leu pentru supravegherea și controlul infecțiilor intraspitalicești, în primele șapte luni
În întreaga lume, combaterea infecțiilor intraspitalicești constituie o prioritate. Asemenea cazuri sunt atent monitorizate, iar printr-o mai bună igienizare se încearcă limitarea numărului de îmbolnăviri.
În Suceava, fiindcă medicii preferă să le ascundă, așa cum nu se întâmplă în alte țări din Europa sau în Statele Unite ale Americii, prevenirea răspândirii infecțiilor de spital la ceilalți bolnavi sau chiar la personalul medico-santiar este dificilă. La acest lucru se adaugă și finanțarea proastă, Suceava neavând în primele șapte luni ale anului nici un ban alocat de stat pentru supravegherea și controlul infecțiilor nozocomiale din spitale. De-abia după data de 1 august, Ministerul Sănătății a finanțat acest capitol cu suma de 18.000 lei, bani care sunt folosiți acum pentru achiziționarea de reactivi, materiale de laborator și dezinfectante, astfel încât fenomenul îmbolnăvirilor pe perioada internării să poată fi limitat.