Google
 
marţi, 23 aprilie 2013 - Anul XVIII, nr. 94 (5301)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 16°C.
La noapte: 9°C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,4607 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta3,2281 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   ø fişiere video

Jocul – mai mult decât o joacă

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

 

„Jocul este cel mai elevat tip de cercetare.” (Albert Einstein)

 

 

Dincolo de caracterul plăcut şi relaxant, jocul are valenţe educative şi instructive. Este o activitate naturală a vârstelor mici, o modalitate accesibilă de a învăţa prin descoperire şi reflecţie. Dacă pentru adulţi jocul este o relaxare, o modalitate de recreere şi petrecere a timpului liber, pentru copii este o munca.

Copilul devine agent activ al propriei învăţări, învaţă prin toate cele cinci simţuri (văz, auz, miros, gust, tactil), cercetează, îşi dezvolta capacităţile şi abilităţile, limbajul şi reacţiile, recreează realitatea.

Jocul este prima activitate serioasă de învăţare care debutează în familie şi îşi păstrează importanţa de activitate fundamentală până la începerea vieţii şcolare. Şcoală integrează treptat alte tipuri de învăţare, dar nu se detaşează total de joc deoarece valoarea psiho-pedagogică a acestuia asigură înţelegerea şi eficienţa în perioadă şcolară mică.

Copilul creşte prin joc, îşi antrenează spiritul de observaţie, atenţia, imaginaţia, memoria, gândirea. Dezvoltarea proceselor psihice va permite ulterior trecerea de la concret la abstract, de la particular la general. Treptat, învăţarea prin joc va ceda locul învăţării propriu-zise, dar nevoia de joc nu va dispărea niciodată. Jocul va rămâne întotdeauna o formă relaxantă de recreere, de odihnă activă, de reîncărcare cu energie şi regăsire.

Jocul întreţine curiozitatea şi setea de cunoaştere şi contribuie la dezvoltarea motivaţiei interioare. Prin joc copilul socializează, dobândeşte modele de comportament, valori morale, exersează activităţile adulţilor. Sentimentele generate de joc contribuie la dezvoltarea şi maturizarea emoţională.

Jocul este trăirea realităţii sub toate aspectele ei unde copilul este personajul principal, locul unde se manifestă, aplică experienţe, ia decizii şi dobândeşte abilităţile necesare vieţii reale.

Pornind de la aceste informaţii oferite de specialişti în urma analizei jocului ca tip de activitate şi învăţare şi a consecinţelor prezenţei sau lipsei acestuia, ar trebui să medităm mai mult la anumite afirmaţii pe care le fac unii părinţi: „Iar te joci? / Numai la joacă îţi este gândul! / Nu ai voie să te joci toate săptămână ...”

www.problemele-copilului-meu.ro  

 Vizualizări articol: 311 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jocul – mai mult decât o joacă0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Bet 365
Gala Top 10 Suceveni

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

LaurusMedical

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cine are cel mai mult de pierdut după destrămarea USL?

românii
PSD
PNL
nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Webcam Live

Fii la curent cu ultimele ştiri