În cadrul festivităţii de aniversare a 28 de ani de la transformarea Institutului de Subingineri în Universitatea „Ștefan cel Mare”, rectorul interimar al instituţiei, prof. univ. dr. ing. Mihai Dimian, a făcut un apel la schimbare în ceea ce privește modul de predare la USV.
Acesta a citit un manifest ce cuprinde trei noi direcţii ale procesului educaţional propuse de Consiliul de Administraţie, începând cu semestrul al doilea al anului universitar 2017-2018. Prima face referire la motivarea studenţilor pentru studiu, a doua se referă la creșterea gradului de interactivitate a cursurilor, iar al treilea punct recomandă dezvoltarea creativităţii studenţilor.
De asemenea, titularul fiecărei discipline este încurajat să susţină o activitate extracuriculară cu studenţii, în afara activităţilor prevăzute în fișa disciplinei.
Mihai Dimian a argumentat necesitatea unor astfel de măsuri menţionând că „ne aflăm în faţa unei schimbări majore în ceea ce privește educaţia din România. Studenţii de astăzi sunt cei care, în urmă cu câţiva ani, la testele PISA, au obţinut ultimul loc în ceea ce privește motivaţia pentru studiu, la mare depărtate de celelalte peste 60 de ţări din studiu. Dacă noi vom continua să predăm așa cum o facem acum, fără să ne punem problema cum motivăm acești tineri să înveţe, avem de dus o bătălie care este deja pierdută. De aceea, vă rog ca primul lucru pe care o să-l faceţi când vă pregătiţi cursurile este să vă gândiţi cum trecem prin această criză, cum motivăm studenţii de azi pentru a recepta ceea ce încercăm noi să le transmitem. Trebuie să fim conștienţi să facem schimbările necesare pentru a fi competitivi, pentru a ne putea adapta. Vă propunem un manifest şi aceste lucruri nu vă aşteptaţi să le găsiţi în fişa de evaluare, nu vă aşteptaţi să primiţi bonusuri pentru ele. Este decizia dumneavoastră dacă doriţi să schimbaţi ceva”.