S-a produs „minunea”

Lucrările de modernizare a Gării Ițcani, demarate în sfârșit într-un ritm susținut



Lucrările de decopertare se fac atât la interior cât și la exterior
Lucrările de decopertare se fac atât la interior cât și la exterior

Lucrările de modernizare a Gării Ițcani, începute foarte timid în 2014, întrerupte și reluate la fel de timid anul trecut, au intrat de aproximativ o lună de zile într-o etapă mult mai încurajatoare. Muncitorii firmei SC Construcții Feroviare Câmpulung Moldovenesc lucrează la zidărie, atât pe exterior, cât și pe interior. Prima fază a lucrării, foarte dificilă, este de decopertare a zidăriei foarte degradate, după care se va trece la tencuire.
Ieri, când reporterii Monitorului de Suceava s-au deplasat la fața locului, la lucru se aflau în jur de 20 de muncitori, supravegheați de un șef de echipă. Cei mai mulți lucrau în interior, iar câțiva dintre ei la fațada exterioară, de la stradă. Ritmul de lucru părea a fi unul bun, iar reprezentanții firmei speră că vremea le va permite să se lucreze încă cel puțin trei luni.
În partea cea mai valoroasă a clădirii, sala mare, în care pereții sunt pictați, încă nu s-a intrat, lucrările urmând a fi realizate cu specialiști în restaurare.
Mostre cu variante privind fațada exterioară
Pe fațada clădirii au fost încercate mai multe mostre de culoare, pentru a se vedea cum ar putea să arate exteriorul gării la finalizarea lucrării. Variantele de lucru au fost prezentate specialiștilor de la Direcția de Cultură Suceava, care vor lua o decizie finală.
Acoperișul a fost reparat, au fost schimbate tâmplăria și instalația electrică
Anul trecut, la Gara Ițcani au fost executate lucrări de 1,1 milioane de lei, care au constat în schimbarea acoperișului, care a fost urgența majoră, pentru a elimina infiltrațiile și accentuarea degradării. De asemenea, s-a mai lucrat la tâmplărie, aceasta fiind schimbată aproape în totalitate, și la traseele instalației electrice pe interior.
În 2014 firma a început lucrări și la peronul gării, care ar urma și ele să fie reluate.
Bani alocați în două etape, pentru 2017 și 2018. Se speră că gara va fi gata la Centenarul Unirii
Conform graficului beneficiarului lucrării, Regionala CFR Infrastructură Iași, pentru 2017 planul de lucrări cuprinde consolidarea subsolului, refacerea pereților interiori, reparații și finisaje exterioare, precum și o intervenție la copertina exterioară a peronului. Aici se va interveni însă numai după ce se vor cunoaște rezultatele unei expertize care trebuie să stabilească soluțiile tehnice pentru copertină. Lucrările nu se pot face oricum, în condițiile în care clădirea gării este monument istoric, fiind nevoie și de avizul Direcției Județene pentru Cultură Suceava. Fondurile pentru lucrările din acest an ar fi 3-4 milioane de lei, în funcție de cât va lucra firma SC Construcții Feroviare Câmpulung Moldovenesc
Dacă planul celor de la CFR Infrastructură se va concretiza și se va lucra intens în următoarele luni, ultima etapă a proiectului ar urma să fie în 2018, până la bugetul total de 7,5 milioane de lei.
În acest scenariu optimist, Gara Ițcani ar urma să fie renovată și restaurată pentru Centenarul Marii Unirii, pe 1 Decembrie 2018.
Traficul feroviar nu este afectat
Clădirea Gării Ițcani este închisă de doi ani de zile, iar mai nou, după începerea lucrărilor de decopertare, s-au luat măsuri pentru ca oamenii să nu poată ajunge la peron nici prin lateralele clădirii, pentru a se evita accidentele.
Gara Ițcani a rămas și rămâne deschisă traficului feroviar. Accesul spre linii se face prin ruinele fostei terase de la peron. Tot pe acolo se ajunge la Casa de bilete și Postul de Poliție.
Gara Ițcani a rămas în principal deschisă pentru traficul de navetă, însă de aici mai pleacă și unul dintre trenurile spre București, precum și cel spre Constanța și Mangalia.
Gara din Ițcani a fost inaugurată în 1871, în perioada stăpânirii austro-ungare. Ultimele reparații capitale la această clădire, clasificată ca monument istoric, au fost efectuate în anii 1974-1975.



Mostrele privind cum ar putea arăta fațada clădirii gării
Mostrele privind cum ar putea arăta fațada clădirii gării
Acoperișul, tâmplăria și instalațiile electrice interioare au fost schimbate de anul trecut
Acoperișul, tâmplăria și instalațiile electrice interioare au fost schimbate de anul trecut
Lucrările de modernizare a Gării Ițcani, demarate în sfârșit într-un ritm susținut
Lucrările de modernizare a Gării Ițcani, demarate în sfârșit într-un ritm susținut
Lucrările de modernizare a Gării Ițcani, demarate în sfârșit într-un ritm susținut
Lucrările de modernizare a Gării Ițcani, demarate în sfârșit într-un ritm susținut
Lucrările de modernizare a Gării Ițcani, demarate în sfârșit într-un ritm susținut
Lucrările de modernizare a Gării Ițcani, demarate în sfârșit într-un ritm susținut
Lucrările de decopertare se fac atât la interior cât și la exterior
Lucrările de decopertare se fac atât la interior cât și la exterior


Recomandări

„Suceava Jazz Christmas Express”, concert caritabil pentru Dumitru-Rareș Tomache, la Sala de Bal a Gării Burdujeni

„Suceava Jazz Christmas Express”, concert caritabil pentru Dumitru-Rareș Tomache, la Sala de Bal a Gării Burdujeni
„Suceava Jazz Christmas Express”, concert caritabil pentru Dumitru-Rareș Tomache, la Sala de Bal a Gării Burdujeni

Șoldan: “Cel mai vizitat obiectiv turistic al județului, Cetatea de Scaun a Sucevei, va intra într-un proces de restaurare unic în România”

Șoldan: “Cel mai vizitat obiectiv turistic al județului, Cetatea de Scaun a Sucevei, va intra într-un proces de restaurare unic în România”
Șoldan: “Cel mai vizitat obiectiv turistic al județului, Cetatea de Scaun a Sucevei, va intra într-un proces de restaurare unic în România”

Primăria Vatra Dornei se apropie de finalizarea lucrărilor de reabilitare energetică a 20 de blocuri din municipiu

Primăria Vatra Dornei se apropie de finalizarea lucrărilor de reabilitare energetică a 20 de blocuri din municipiu
Primăria Vatra Dornei se apropie de finalizarea lucrărilor de reabilitare energetică a 20 de blocuri din municipiu