Cunoscutul colecționar de Dacii 1300, suceveanul Dănuț Crainiciuc, și-a mai trecut în palmares o distincție, cea mai importantă de până acum. Este vorba de locul I la Concursul de Eleganță Sinaia 2016, desfășurat sub înaltul patronaj al Casei Regale a României. La evenimentul retro ajuns la ediția cu numărul 6 au fost selectate 36 de automobile, din patru țări: România, Bulgaria, Ungaria și Republica Moldova.
Suceveanul a câștigat locul I la Grupa „Fabricat în România”, destinată automobilelor autohtone.
Cea mai veche Dacia 1300, a doua din istoria modelului
După cum au arătat organizatorii, au fost selectate cele mai reprezentative automobile, pe categorii, iar unul dintre ele a fost „Fabricat în România”. Dintr-un număr de 10-12 Dacii 1100 și 1300, din cele aflate în starea cea mai bună care există în România, atestate ca vehicule istorice, au fost alese trei: două Dacii 1300 și o Dacia 1100. Printre ele și Dacia 1300 din 1969, primul an în care a fost fabricat modelul, cu seria de șasiu 00002, proprietatea lui Dănuț Crainiciuc. Cum mașina cu seria 00001 a fost din păcate pierdută acum mulți ani, fiind casată la un centru de fier vechi, Dacia lui Dănuț Crainiciuc este cea mai veche care mai există. Pe lângă valoarea dată de seria pe care o are, Dacia 1300 a suceveanului are ca principal atu restaurarea impecabilă, până la ultimul detaliu. Acest aspect a fost remarcat și la concursul de eleganță de înaltă ținută de la Sinaia, care a fost concentrat în fața CasteluluiPeleș.
O recunoaștere a valorii la nivelul cel mai înalt
Pentru Dănuț Crainiciuc acest premiu nu se compară cu altele obținute până acum. Argumentele sunt multe: evenimentul a fost organizat de Federația Internațională de Vehicule Istorice (FIVA), iar juriul a fost unul de înaltă calitate.
Dănuț Crainiciuc a declarat: “Este o mare onoare în primul rând pentru că am fost selectat să particip la acest eveniment, iar locul I la categoria mea nu face decât să recunoască faptul că dețin cea mai valoroasă Dacia 1300 care mai există. Mașina a fost analizată în detaliu în jur de 50 de minute și pot să spun, fără falsă modestie, că am ajuns la nivelul maxim de performanță”.
Speră la sprijin și din partea autorităților locale sucevene
Suceveanul nu a ascuns că speră în viitor la o susținere și din partea autorităților locale din Suceava, în condițiile în care reprezintă Suceava la evenimentele retro la cel mai înalt nivel și deține cele mai valoroase Dacii 1300 (mașina simbol a românului).
„Dedic acest premiu familiei, ei mă susțin cel mai mult, și prietenilor adevărați, care au fost și sunt alături de mine”, a mai spus Dănuț Crainiciuc.
Povestea celei mai vechi Dacii 1300 păstrate în România
Dacia 1300 cu numărul 2 din istoria fabricării acestui model reprezintă maximum pentru un colecționar de Dacii 1300.
Istoria mașinii, din primii săi ani, nu este foarte clară, ne-a povestit Dănuț Crainiciuc.
“Nu știm absolut nimic despre soarta mașinii din primii doi ani, din 1969 până în 1971. Practic, oficial nu apare nici un posesor. A avut apoi alți doi proprietari, până când a ajuns la un pasionat, de la care am achiziționat-o eu, pentru a începe un lung proces de restaurare până la cel mai mic detaliu. În condițiile în care prima mașină a fost dată la casat, dețin cea mai veche Dacia 1300 care mai există, dar și cel mai vechi model de Renault 12”, ne-a povestit suceveanul.
Dacia 1300 a fost fabricată după modelul Renault 12, cele două fiind practic mașini identice. Renault 12 a fost fabricat tot din 1969, imediat ce au fost scoase pe piață primele mașini Dacia 1300.
Cum primele mașini Dacia 1300 au fost destinate unor nume importante din nomenclatura comunistă, foarte probabil și al doilea autoturism din istoria modelului a trecut măcar pe la un lider important din acea perioadă.





