Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 13 mar 2015 - Anul XX, nr. 59 (5871)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

În sfârşit

După şapte ani, primii 5,5 km din şoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Un prim tronson al rutei ocolitoare a Sucevei, de la Șcheia la Pătrăuţi, peste râul Suceava, a fost în sfârşit finalizat şi dat în folosinţă. După ce, în ultimul an, reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale sau ai administraţiei judeţene au anunţat de vreo zece ori că ”în câteva zile se deschide tronsonul trei”, când totuşi acest lucru s-a petrecut, nimeni n-a mai vrut să-şi asume vreo ridicolă festivitate de inaugurare. Deschiderea pentru traficul rutier a celor 5,5 km de drum pentru construcţia căruia au fost necesari aproape şapte ani s-a făcut relativ discret. 

Ieri după-amiază, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a informat scurt, printr-un comunicat de presă, că din data de 12 martie 2015, ora 16.00,  traficul rutier pentru toate categoriile de vehicule este deschis pe tronsonul III al variantei de ocolire a municipiului Suceava. ”Circulaţia rutieră se va desfăşura astfel: de la km 7+285 - intersecţia DN 17 până la km 12+434 - intersecţia cu DN 2, spre Vama Siret”, se arată în comunicat. Puţin înainte de ora 16.00, câţiva muncitori au îndepărtat indicatoarele de ”acces interzis” de la cele două capete ale drumului şi au salubrizat zona. La numai câteva minute de la darea în folosinţă, un tir înmatriculat în Turcia a şi intrat pe şosea, dinspre Siret spre Vatra Dornei.

 

Tronsoanele 1 şi 2 au termen de finalizare 1 octombrie 2015

Celelalte două tronsoane ale rutei ocolitoare ar trebui să fie finalizate până la data de 1 octombrie. În perioada imediat următoare vor fi organizate licitaţiile şi teoretic în luna mai ar trebui să înceapă lucrările. Până acum, pe tronsonul E85 - Moara şi Moara - Șcheia lucrările sunt executate în proporţie de aproximativ 88%.

Șantierul la ruta ocolitoare a Sucevei s-a deschis în 2008 şi investiţia ar fi trebuit finalizată în 2012. Mai multe scandaluri şi sistarea, la un moment dat, a finanţării, au amânat până acum construcţia unei şosele de centură a cărei lungime totală nu depăşeşte 12,42 km. Pe traseu mai sunt 16 poduri şi 48 de podeţe. Lucrarea costă circa 200 de milioane de lei fără TVA (aproximativ 46,5 milioane de euro), la care se adaugă alte milioane de euro care s-au plătit sau urmează să se plătească proprietarilor peste ale căror terenuri trece ruta ocolitoare.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului După şapte ani, primii 5,5 km din şoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier.
 Vizualizări articol: 6947 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.83/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.8 din 6 voturi
După şapte ani, primii 5,5 km din şoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier4.856

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Inaugurare cu fast trimis de
(13 mar 2015, 12:23:51
Buna ziua ,sunt Radu si va prezint emisiunea "Suceava incotro? Dam legatura cu reporterul nostru Catalin Radu Babaroase:Stimati telespectatori,eveniment de exceptie azi la Suceava.Tronsonul 3 al soselei de centura Scheia Patrauti s-a dat in folosinta dupa zeci de amanari.Suntem la fata locului unde oficialitatile se pregatesc sa taie panglica inaugurala.Ne indreptam spre cei trei reprezentanti ai oficialitatilortonguerefectul Sinescu,presedintele CJ Nechifor si primarul Lungu.Surprinzator nu sunt imbracati in costume ci in salopete.Si mai surprinzator cei trei nu taie panglica cu forfecuta ci înlăturata indicatoarele care interzic accesul pe şoseaua de centură.Nu mai inteleg nimic din ce se intampla.De ce cei trei reprezentanti ai administratiei locale nu sunt in costum ci sunt in salopete???
Aici se incheie emisiunea noastra.Sunt Radu.revenim cand ne revenim.

1.1  RE: Inaugurare cu fast trimis de
(13 mar 2015, 16:37:56
CE SA MAI VORBIM FRATE? Ca la Suceava nicaieri in Romania! Nici macar pensiile amaratilor nu au intrat pe card la aceasta ora pe motiv ca nu a virat CASA de PENSII SUCEAVA NU STIU CE DOCUMENTATIE. Sunt strufocati cei de la CASA de PENSII de atata munca. Peste tot au intrat pensiile inca de pe data de 11 martie. la Suceava nu are nevoie nimeni de bani. RUSINE sa va fie.
2.   Vai vai vai trimis de
(13 mar 2015, 13:03:30
La numai câteva minute de la darea în folosinţă, un tir înmatriculat în Turcia a şi intrat pe şosea, dinspre Siret spre Vatra Dornei... al naibii turcul, s-a bagat repede pe soseaua noastra atat de...scremuta!!!
3.   Comentariu trimis de
(13 mar 2015, 13:20:19
Multe buzunare a mai umplut aceasta ,,sosea de centura,, , care se,, screme,, din 2008 , numai nu se mai termina, ca altfel nu se explica faptul de ce au trebuit 7 ani ptr. un fas de centura, cu cate o banda pe sens , o lucrare de toata jena pentru sec.21.Toate orasele din Ro in care s-au mai construit sosele noi de centura ,au minim 2 benzi pe sens, noi suntem mai smecheri, construim doar cu o banda , ca peste 10 ani sa incepem iar un santier....sa mai curga alti bani in cele buzunare):
4.   Inaugurare cu fast trimis de
(13 mar 2015, 15:07:14
Viitoarea centură a Sucevei nu va prelua foarte mult din traficul oraşului fiindcă nu are decât două benzi, câte una pe fiecare sens de mers. Este destul de puţin dacă ţinem cont de faptul că numărul maşinilor din capitala judeţului a crescut de 7 ori în ultimii 10 ani şi continuă să crească. Mai mult, oraşul are câte un metru pătrat de spaţiu comercial pe cap de locuitor, iar centrele deschise în ultima perioadă atrag clienţi şi din alte localităţi. În concluzie, există posibilitatea ca peste 10 ani – 15 ani, sucevenii să mai aibă nevoie de o rută ocolitoare sau să fie nevoiţi să o dimensioneze pe cea existentă la nevoile care vor fi atunci. Asta înseamnă alţi bani, altă distracţie şi un alt disconfort pe care sucevenii vor fi nevoiţi să-l suporte. Toate aceste lucruri ar fi putut fi evitate dacă proiectul era dimensionat corect de la început.
5.   Soseaua de centura este autostrada? trimis de
(13 mar 2015, 15:09:23
In urma creşterii cu 62 la sută a preţului de construcţie a şoselei de centură a municipiului Suceava, de la 220 de milioane de lei la 370 de milioane de lei, s-a ajuns la un preţ pe kilometru cât pentru construcţia de autostradă. La 12,84 de kilometri cu o bandă pe sens costul se ridică la 6,61 milioane de euro pe kilometru, preţ comparabil pentru construcţia unui kilometru de autostradă în ţările normale.
6.   Povestea neromantata sosea centura trimis de
(13 mar 2015, 15:14:09
19 decembrie 2007
Şoseaua de centură a Sucevei va fi realizată de SC „Construcţii Feroviare (SCCF) – Grup Colas” SA Iaşi.Costul lucrărilor va fi suportat din bugetul de stat şi valoarea ofertată de firma câştigătoare a fost de 131.153.401 RON, fără TVA. Perioada de execuţie a rutei ocolitoare a Sucevei, menită a devia traficul greu prin comunele Şcheia, Moara şi Pătrăuţi, este de 36 de luni.(3 ANI).!!!!Nu mai puţin de 12 firme au cumpărat caietul de sarcini pentru această licitaţie, însă doar cinci au depuse oferte. Astfel, cea mai mare sumă, de aproximativ 175 milioane RON, fără TVA, a fost cerută de SC „PA&Co International” SRL.Cea mai mică ofertă aparţine SC „Vegyepszer” SA Budapesta, prin sucursala din Miercurea Ciuc, şi este de 124.705.573 RON, fără TVA, însă nu a putut fi declarată câştigătoare.
7.   :( trimis de
(13 mar 2015, 16:23:05
Aceasta sosea de centura este adevarul dur al faptului ca nu vom avea niciodata drumuri normale, de autostrazi nu mai vorbim. Nu s-au inteles incotro sa se indrepte spagile, de asta au fost intarzierile acestea care au dublat timpul de executie..si ce sa vezi..in loc sa fie gata toata centura de 13 km in 3 ani, au reusit sa faca 5 km in 6 ani. Penibil. Ma mir ca au avut totusi bunul simt sa nu se prezinte la inaugurarea ei.
8.   Frumoasa inaugurare.... trimis de
(13 mar 2015, 19:35:55
Era si normal ca Pacalin Nechifor sa nu fie prezent si sa nu organizeze nici un fel de inaugurare oficiala.....El este obisnuit sa inaugureze numai drumuri plombate si podete pe la sate, distruse de inundatii....Mai este si posibil, ca la ora deschiderii centurii, Nechifur nu a putut fi prezent, deoarece era prea ocupat.....CU SOMNUL....
9.   Aeroportul Salcea, subiect inchis sau deschis? trimis de
(13 mar 2015, 19:38:28

Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca deh, nu-s bani! Moldova este lasata mereu in saracie pentru ca moldovenii sunt blegi, tac si nu trag la civilizatie!

Putem spera la ceva bun pentru Suceava?!
9.1  RE: Aeroportul Salcea, subiect inchis sau deschis? trimis de
(13 mar 2015, 23:13:37
Societati sanatoase nu se nasc, se formeaza. Deabia acum incepe sa se formeze.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Limba soacrei Spunea Esop că mâncarea cea mai gustoasă este limba... cu măsline. Și că tot limba este și cea mai rea... când nu o stăpânești bine și ai de pătimit din pricina ei. Dar nu despre acest joc de cuvinte esopian voiam să vă vorbesc.... Citeşte