Comedia continuă!

Aeroportul, mutat în centrul Sucevei de panourile rutiere de la „zidul morții”



Indicatorul care a mutat aeroportul în centrul Sucevei
Indicatorul care a mutat aeroportul în centrul Sucevei

Panourile rutiere dispuse în amenajarea rutieră de la „zidul morții”, în vederea deschiderii tronsonului III al șoselei de centură, de la Șcheia la Pătruți, se dovedesc o bătaie de joc generalizată. Pe de o parte, responsabilii de montarea halucinantului panou care a modificat harta Moldovei și cea a Ardealului, contactați ieri de Monitorul de Suceava, au avut o atitudine de acceptare a vinei, însă, pe de altă parte, au încercat să paseze responsabilitatea principală către alții.
Totuși, nimeni nu a avut timp să observe, în teren, că și alte panouri sunt departe de realitate. De exemplu, unul dintre panouri informează șoferii că au de parcurs doar 6 kilometri până la aeroportul din Salcea. Adică exact cât este distanța, conform aceluiași panou, până în centrul municipiului Suceava.
145 de kilometri de la Suceava la Gura Humorului
Pentru a relua firul evenimentelor, amintim că sâmbătă muncitorii firmei Teo Trans Consulting București, cei care au preluat lucrările de finalizare a tronsonului III al șoselei de centură, au montat un panou privind distanțele rutiere care nu avea absolut nimic în comun cu realitatea.
Astfel, conform panoului care a fost dat jos abia duminică seară, de la Suceava la Gura Humorului ar fi 145 de kilometri, de la Suceava la Câmpulung Moldovenesc 148 de kilometri, de la Suceava la Bistrița 159 de kilometri, în timp ce de la Suceava la Dej ar fi numai 179 de kilometri. Distanța până la Cluj-Napoca a fost și ea scurtată aproape la jumătate, de la peste 300 de kilometri la 182 de kilometri.
Șefii de la Secția de Drumuri Naționale Suceava vor ajunge în fața unei comisii de disciplină
În fața acestor aberații, șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, Ovidiu Laicu, reprezentantul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale pe Moldova, a tunat inclusiv la adresa subordonaților de la Suceava.
El a explicat că panoul a fost scris greșit de firma executantă, Girod Timișoara, însă asta nu scuză cu nimic firma care a comandat panoul, Teo Trans.
„În momentul în care pui un panou pe un drum național, când pui ceva la cineva în curte, îi ceri acordul. Ei nu ne-au informat și au montat panoul de capul lor în ziua de sâmbătă. Asta nu este însă o scuză pentru colegii mei de la Secția de Drumuri Naționale Suceava, care nu au văzut o zi întreagă acel panou aberant”, a declarat inginerul Ovidiu Laicu.
El a subliniat că a dispus constituirea unei comisii de anchetă în cadrul căreia se vor propune măsuri de sancționare față de șefii Secției de Drumuri Naționale Suceava, care aveau obligația să monitorizeze strict fiecare pas al lucrării.
Ovidiu Laicu a mai spus că față de firma executantă a lucrării se vor lua măsuri de sancționare conform clauzelor contractuale care nu au fost respectate.
Cum explică gafa reprezentantul firmei executante
Am reușit ieri să luăm legătura, telefonic, și cu unul dintre șefii firmei Teo Trans. Alin Andriaș a încercat să explice cum s-a putut monta un astfel de panou.
„Panoul a fost montat de o echipă de muncitori, în condiții de zăpadă și frig, și nu s-au observat erorile privind pozițiile kilometrice. Aceste panouri vin în pachete foarte mari, eu nu pot să le desfac pe toate în șantier pentru că le-aș deteriora. Dacă ar fi venit cineva de la Secția de Drumuri Suceava nu s-ar fi ajuns aici. Ei fiind din zonă, și-ar fi dat seama imediat că sunt greșeli”, a explicat Alin Andriaș.
Rezumând ce a spus acesta, panoul a fost scris greșit de firma subcontractantă de la Timișoara, iar echipa de muncitori, formată din oameni care nu sunt din Suceava, nu și-a dat seama de eroare. În plus, o parte din vină a fost transferată spre cei de la Drumuri Naționale.
Panoul cu distanțele rutiere greșite a fost demontat și trimis la firma din Timișoara, care va trebui să-l refacă și să trimită varianta corectă până la finele acestei săptămâni.
Distanța până la Botoșani, o altă mare problemă
Reporterii Monitorului de Suceava care s-au deplasat ieri la fața locului aveau să constate că și alte indicatoare montate recent prezintă erori. În afara panoului care a mutat aeroportul de la Salcea în plin centrul Sucevei, o altă problemă este legată de distanța până la Botoșani. Dacă pe unul dintre panouri distanța până la Botoșani este de 49 de kilometri, imediat, după aproximativ o sută de metri, distanța de parcurs până în municipiul din județul vecin se reduce la 47 de kilometri. Sunt erori care spun totul despre cum s-a făcut semnalizarea în vederea deschiderii oficiale a tronsonului III al șoselei de centură. Ultimele termene avansate pentru deschiderea porțiunii de șosea de centură de la Șcheia și până la Pătrăuți, pe E 85, sunt finele acestei săptămâni ori mijlocul săptămânii viitoare.



Distanța până la Botoșani este de 47 de kilometri pe un panou și 49 de kilometri pe altul
Distanța până la Botoșani este de 47 de kilometri pe un panou și 49 de kilometri pe altul
Panoul rutier care modifica harta Moldovei și a Ardealului
Panoul rutier care modifica harta Moldovei și a Ardealului
În locul aberantului panou au rămas doar stâlpii
În locul aberantului panou au rămas doar stâlpii
Indicatorul care a mutat aeroportul în centrul Sucevei
Indicatorul care a mutat aeroportul în centrul Sucevei


Recomandări

Șoldan anunță începerea asfaltării centurii Sucevei de la „Zidul morții” până la ieșirea spre Siret și a drumului din Rădăuți spre Vicovu de Sus

În această primăvară încep lucrările pentru turnarea unui nou strat de asfalt pe un tronson al centurii Suceava
În această primăvară încep lucrările pentru turnarea unui nou strat de asfalt pe un tronson al centurii Suceava

Șoldan anunță începerea asfaltării centurii Sucevei de la „zidul morții” până la ieșirea spre Siret și a drumului din Rădăuți spre Vicov

Șoldan anunță începerea asfaltării centurii Sucevei de la „zidul morții” până la ieșirea spre Siret și a drumului din Rădăuți spre Vicov
Șoldan anunță începerea asfaltării centurii Sucevei de la „zidul morții” până la ieșirea spre Siret și a drumului din Rădăuți spre Vicov

Panouri care avertizează despre prezența urșilor, montate pe traseele turistice din Parcul Național Călimani

Panouri care avertizează despre prezența urșilor, montate pe traseele turistice din Parcul Național Călimani
Panouri care avertizează despre prezența urșilor, montate pe traseele turistice din Parcul Național Călimani

Imens blocaj rutier în zona „Zidului morții” dinspre Gura Humorului și pe șoseaua de centură spre Pătrăuți

Imens blocaj rutier în zona „Zidului morții” dinspre Gura Humorului și pe șoseaua de centură spre Pătrăuți
Imens blocaj rutier în zona „Zidului morții” dinspre Gura Humorului și pe șoseaua de centură spre Pătrăuți