La Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Suceava s-au înregistrat anul trecut 1.497 de reclamații, în topul nemulțumirilor sucevenilor plasându-se, la fel ca în anii anteriori, cele trei companii de telefonie mobilă, cu 100 de reclamații, și SC E.ON România, cu 139 de plângeri formulate.
Cât privește SC E.ON România, sucevenii au formulat 19 reclamații la contractele de furnizare a gazelor naturale și 120 de plângeri la serviciile de furnizare a energiei electrice. În 2013, numărul petițiilor care au vizat E.ON au fost de 56, mai puțin de jumătate comparativ cu anul trecut.
Vasile Latiș, comisar-șef adjunct în cadrul instituției, a menționat că nemulțumirile sucevenilor au în vedere aspecte precum: modul de întocmire a facturilor, debranșări abuzive, contoare defecte, taxe de rebranșare abuzive.
„Sunt mulți suceveni care vin la noi și spun că nu înțeleg factura. Aici nu putem interveni. Sunt reglementări ale Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, care au vizat acest tip de factură. Noi doar putem verifica dacă s-a respectat acel tip de reglementare”, a mai spus Vasile Latiș.
Cât privește operatorii de telefonie mobilă, potrivit lui Vasile Latiș, „aspectele reclamate au vizat refuzul societății de a rezilia anumite contracte, telefoane cu multiple defecte în perioada de garanție, prelungirea în mod abuziv a contractelor”.
Vasile Latiș a mai menționat că reclamațiile care vizează serviciile bancare au fost, în 2014, mai puține decât în anii precedenți, lunar înregistrându-se circa 4-5 plângeri.
Peste 3.800 de controale, în 2014
Anul trecut, CJPC Suceava a efectuat 3.811 acțiuni de control, în urma cărora s-au dat 1.618 amenzi, în valoare de 2.119.550 de lei.
Acțiunile inspectorilor au vizat bunuri alimentare, bunuri nealimentare și prestările de servicii.
Tematicile de control pentru produsele nealimentare s-au referit la modul de etichetare, prezentare și promoțiile pentru produsele textile, jucării, rechizite, articole sportive, piese auto, anvelope, articole de uz gospodăresc, materiale de construcții, ornamente specifice sărbătorilor de iarnă etc.
În ceea ce privește tematicile care au vizat prestatorii de servicii, au fost verificate activitățile de prestări servicii în alimentația publică, cabinetele de întreținere și înfrumusețare corporală, spălătoriile auto, serviciile funerare, de schimb valutar etc.
Legat de bunurile alimentare, acestea au fost verificate, cu precădere, în perioada sărbătorilor de Paști și Crăciun.
Din cele 1.497 de reclamații înregistrate anul trecut la CJPC Suceava, 70% dintre acestea au fost întemeiate sau parțial întemeiate. Numărul de reclamații a fost aproape dublu față de 2013, când s-au înregistrat 783 de plângeri.
În anul 2014
Sute de reclamații formulate de suceveni împotriva serviciilor de telefonie mobilă și E.ON România
