Două grupuri de turiști venite să petreacă sărbătoarea de Crăciun în pensiuni din Mălini și Șaru Dornei au reclamat respectivele unități de cazare la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Suceava. Motivul invocat de turiști a fost acela că pensiunile au oferit servicii „lipsite de calitate”, acest fapt compromițându-le sejurul.
Vasile Latiș, comisar-șef adjunct al CJPC Suceava, a explicat că „este vorba despre turiști veniți din București și Constanța, care au reclamat că oferta de pe internet nu a corespuns cu ceea ce au găsit acolo”.
În ceea ce privește reclamația care a vizat pensiunea din Mălini, turiștii au declarat că au plătit un pachet turistic de patru zile, însă nu au fost mulțumiți de condițiile și serviciile pe care le-au găsit acolo, drept pentru care solicită returnarea a 50% din suma achitată.
În cel de-al doilea caz, petiționarii au contestat „serviciile necorespunzătoare”, menționând că sunt „extrem de dezamăgiți de servicii lipsite de calitate”. Aceștia au stat la pensiunea din Șaru Dornei, la intrarea în Parcul Călimani, în perioada 22 și 26 decembrie, interval în care nu li s-a eliberat nici un bon fiscal, drept pentru care solicită luarea de măsuri.
„Reclamațiile au fost făcute pe 5 și 6 ianuarie. Sunt repartizate la comisarii responsabili de acele zone și se fac cercetări pentru a vedea dacă aspectele contestate sunt reale”, a mai specificat Vasile Latiș.
Acesta a mai completat că o altă reclamație a venit din partea unei turiste care a contestat faptul că nu a fost lăsată să intre pe o pârtie din Vatra Dornei, însă plângerea nu s-a dovedit a fi întemeiată.