Ca-n codru

Calea ferată Dornești – Siret, furată șină cu șină



Lăsată de izbeliște de ani buni, calea ferată Dornești - Siret a devenit o țintă facilă pentru hoți
Lăsată de izbeliște de ani buni, calea ferată Dornești - Siret a devenit o țintă facilă pentru hoți

Închiderea liniei de cale ferată care lega localitățile Dornești și Siret a fost urmată de o nepăsare totală din partea autorităților feroviare. În lungime de 16 km, linia ferată va deveni amintire în scurt timp, și asta pentru că hoții de fier vechi acționează nestingheriți.
Cupoane întregi de șină au dispărut deja, iar în lipsa unor persoane care să asigure paza întregul drum de fier pare că va avea aceeași soartă.
Pentru a fura calea ferată hoții au nevoie de scule și de timp pentru a demonta și încărca materialul pe care ulterior îl valorifică la fier vechi. Aceste amănunte nu par să fie un impediment prea mare pentru hoți, care au vândut deja sute de metri de șină de cale ferată. În acest ritm, despre calea ferată dintre Dornești și Siret vom cunoaște amănunte doar din cărțile de specialitate.
Legătura feroviară între Dornești și Siret s-a realizat destul de târziu, în 1986, și a fost dictată în primul rând de interese economice. La Siret funcționau mai multe fabrici a căror producție trebuia să ajungă în diferite colțuri ale României, iar calea ferată era un mijloc facil și extrem de convenabil.
De asemenea, în perioada sa de glorie, în 1988, pe această rută circulau patru perechi de trenuri. Ulterior, traficul feroviar s-a diminuat considerabil, pentru ca ultimul tren să circule între Dornești și Siret în cursul anului 2008.
De atunci, linia a fost abandonată pur și simplu, iar dovadă că reprezentanții CFR nu au de gând s-o mai redeschidă vreodată este și faptul că gara din Siret a fost transformată în pensiune turistică, iar o parte din vagoanele care nu au putut fi luate de aici au rămas ca niște relicve ale unei istorii de mult apuse.



Recomandări

Cockteil… cu amor, umor și poezie. Ciubucul logofătului Buhuș