Peste 22.000 de elevi suceveni, din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, au susținut, în premieră, în anul școlar trecut, evaluări naționale.
Elevii claselor a II-a și a IV-a au fost evaluați la limba română și matematică, iar cei de-a VI-a au susținut testarea la limbă și comunicare și matematică și științe.
Potrivit inspectorului adjunct Gabriela Scutaru, din cadrul Inspectoratului Școlar Suceava, rezultatele centralizate până în prezent evidențiază că, la toate cele trei clase, ponderea cea mai mare o au răspunsurile corecte.
„A fost o evaluare complexă. Toate codurile cu răspunsuri corecte, parțial corecte, incorecte sau lipsă au fost introduse într-o bază de date națională. După introducerea lor au fost generate rapoartele care ne arată câteva dintre rezultatele care s-au obținut la nivelul județului. Este greu de făcut o corespondență din cauza faptului că nu s-au folosit note, ci doar anumite coduri, dar am constatat că cele mai multe coduri pentru răspunsurile corecte caracterizează atât mediul urban, cât și mediul rural, la toate cele trei niveluri de clase”, a explicat Gabriela Scutaru.
Rezultatele individuale ale evaluărilor nu se comunică public și nu sunt înregistrate în catalogul clasei, ci sunt comunicate fiecărui elev și părinților acestuia.
Rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru: elaborarea unor planuri individualizate de învățare care sunt comunicate părinților (la clasa a II-a), diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar (la clasa a IV-a) și elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu (la clasa a VI-a).
Evaluările naționale au fost organizate în perioada 28 mai – 6 iunie 2014, în fiecare unitate de învățământ cu nivel primar și gimnazial din județul Suceava (166 de unități). La aceste testări au participat 7.352 de elevi de clasa a II-a, 7.161 de elevi de clasa a IV-a și 7.945 de elevi din clasele VI-a.