Distribution Magi

marţi, 24 iun 2014 - Anul XIX, nr. 143 (5652)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Ajunul Sânzienelor

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Sute de credincioşi din toate colţurile ţării au participat aseară, în ajunul Sânzienelor,  în curtea Mănăstirii Sf. Ioan cel Nou de la Suceava, la slujba de priveghere, în cinstea Naşterii Sfântului Ioan Botezătorul şi a Sfântului Ioan cel Nou. Slujba a fost oficiată de ÎPS Pimen, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, împreună cu un sobor de preoţi şi diaconi. Răspunsurile la strană au fost date de un grup de elevi seminarişti, coordonaţi de preotul Dragoş Buta.

În timp ce unii credincioşi stăteau la rând pentru a atinge moaştele Sf. Ioan cel Nou de la Suceava, raclă care a fost aşezată încă de ieri dimineaţă sub baldachinul din curtea mănăstirii, alţii, veniţi de departe, căutau un loc unde să-şi odihnească trupul. Printre ei se aflau şi oameni neputincioşi, în scaune cu rotile, care cu greu reuşeau să se deplaseze, dar care ascultau în linişte cuvântul lui Dumnezeu.

Clopotele i-au chemat pe credincioşi la rugăciune

Cu puţin timp înainte de ora 18:00, în curtea mănăstirii s-a auzit sunet de toacă, apoi au bătut clopotele în clopotniţa mănăstirii. Oamenii s-au apropiat de scena care devenise un mic altar pe care s-a săvârşit slujba de priveghere de către ÎPS Pimen, împreună cu un sobor de preoţi. Fiecare purtând în suflet câte o poveste de viaţă, dar şi grele suferinţe trupeşti, pelerinii îşi dovedesc an de an credinţa, răbdarea şi puterea de a participa atât la slujba de priveghere, cât şi la procesiunea care are loc pe 24 iunie, pe străzile Sucevei.

Pelerinii s-au rugat în curtea mănăstirii stând pe pături aduse de acasă, pe scaune pliante, lipiţi de zidurile mănăstirii sau stând drepţi, asemeni unei lumânări, cu inima şi cugetul la rugăciune. Credinţă, evlavie şi multă răbdare. Acestea au fost atributele care i-au însoţit pe credincioşii care au venit şi în acest an, în ajunul Sânzienelor, pentru a atinge moaştele Sfântului Ioan cel Nou de la Suceava. Comparativ cu anii trecuţi, în acest an s-a observat mai multă linişte, ordine, dar şi pelerini mai puţini. Motivul pentru care s-au mai rărit rândurile la pelerinajul de Sânziene de la Suceava l-am găsit tot la cei care au făcut eforturi mari să ajungă la Sfânt: „Sunt mai puţini bani şi lumea nu îşi permite să vină sute de kilometri”.

Credincioşii au primit iconiţe sfinţite şi flori de sânziene

Moaştele Sfântului Ioan cel Nou au fost scoase din mănăstire ieri dimineaţă, prilej cu care s-a citit şi Acatistul Sfântului. Odată aşezată sub baldachin, racla, alături de care se afla şi icoana Sf. Ioan cel Nou „îmbrăcată” în flori, a fost atinsă de zeci de credincioşi care s-au aşezat ordonat la rând (între gardurile montate de Jandarmerie) pentru a da câte un pomelnic şi pentru a înălţa rugăciuni fierbinţi Sfântului. Preoţii aflaţi lângă raclă îi miruiau pe credincioşi şi le ofereau iconiţe sfinţite şi câte un buchet de sânziene. Am întâlnit oameni care se rugau cu lacrimi Sfântului Ioan cel Nou de la Suceava pentru a le alina boala copiilor, a rudelor care se află în mare suferinţă şi nu au putut ajunge la Sfânt, dar şi mame care se rugau să se întoarcă copiii lor plecaţi la muncă în străinătate, pentru că, în urma lor, au rămas nepoţii singuri.

Glasul pelerinilor

Venită de la Gemenea, comuna Stulpicani, Lucreţia Şpaniuc, în vârstă de 77 de ani, ne-a spus că se roagă la Sfântul Ioan cel Nou pentru sănătate, să o ferească Dumnezeu de boală şi suferinţă. Femeia ne-a povestit o minune făcută de Sf. Ioan cel Nou, după ce ea a venit să se roage la mănăstire, cu mulţi ani în urmă. „Am o fată care doi ani nu a văzut şi tare ne-am chinuit cu ea. Într-o noapte am visat-o pe Maica Domnului, care mi-a spus să vin la Sfântul Ioan cel Nou să mă rog. Era pe timpul lui Ceauşescu. Nu ne prea lăsa atunci să ne rugăm. Am adus-o aici la Sfânt şi fata a deschis ochii. Acum este măritată, este bine. Mare milă şi-a făcut Bunul Dumnezeu şi Sfântul Ioan cu noi”, ne-a povestit femeia.

De la Săveni, judeţul Botoşani, a venit în pelerinaj Irina Câmpan, în vârstă de 75 de ani, care ne-a spus că se roagă „pentru iertarea de păcate, pentru copii, să fie sănătoşi, să ne scape de greutăţi, ca fiecare, avem şi din astea. Nu am fost de vreo zece ani la Sfânt. Peste noapte voi sta la mănăstire”.

Ion Romaniuc, în vârstă de 76 de ani, din Paşcani, s-a destăinuit: „Am venit la mănăstire singur, doar pentru rugăciune, să mă închin. Mă rog pentru sănătate, mai ales că am un băiat în spital. Vin aici de vreo zece ani. Am simţit puterea rugăciunii”.

Mariana Grigore, în vârstă de 28 de ani, o mămică tânără din Suceava, însoţită de fiul ei de doar câţiva anişori, dar care aşteaptă al doilea copil, ne-a spus că a venit la mănăstire „să ne ajute Sfântul Ioan cel Nou de la Suceava să fim sănătoşi, să crească mari copiii şi să ne mântuim. De vreo cinci ani vin mereu la Sfânt”.

Elvira Lungoci, venită pentru procesiune de la Hârlău, judeţul Iaşi, ne-a povestit: “Pot să nu am nici un ban în buzunar, dar cu două săptămâni înainte de sărbătoare trebuie să fac tot posibilul să vin. Am luat puţină mâncare de acasă, nu am venit aici să ne îngrăşăm. Aici timpul trece altfel şi plecăm cu sufletele vindecate. Nu ne rugăm pentru averi, ci pentru linişte şi sănătate”.

Procesiune

După săvârşirea Sfintei Liturghii, ce va începe astăzi, la ora 9:00, şi va fi oficiată de ÎPS Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, şi ÎPS Pimen, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, împreună cu un sobor de preoţi, racla cu moaştele Sfântului Ioan cel Nou de la Suceava va fi purtată pe braţe de câţiva preoţi şi călugări prin municipiul Suceava, în jurul orei 11:00, după cum este obiceiul străvechi de Sânziene. În acest timp, soborul de preoţi şi pelerinii care însoţesc racla se vor opri la bisericile aflate pe traseu (Biserica Sf. Înviere, Biserica Sf. Gheorghe (Mirăuţi), Biserica Sf. Dumitru, Biserica Sf. Nicolae, Catedrala Naşterea Domnului (Mărăşeşti), Biserica Naşterea Maicii Domnului (Tribunal) şi înapoi la mănăstirea suceveană. La întoarcere, racla va fi aşezată din nou sub baldachinul din curtea mănăstirii, unde va rămâne până spre seară.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Pelerini din toată ţara au participat aseară la slujba de priveghere, oficiată de ÎPS Pimen.
 Vizualizări articol: 2714 |
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.7 din 7 voturi
Pelerini din toată ţara au participat aseară la slujba de priveghere, oficiată de ÎPS Pimen2.757