În perioada 28 aprilie – 11mai, zece cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni au participat la Palermo, Italia, la un stagiu de formare în cadrul unui proiect finanțat de Comisia Europeană, prin programul Leonardo da Vinci, având ca temă „Formarea la nivel european a profesorilor TVET în identificarea și lucrul cu elevii care prezintă simptome ADHD și ASC”. Mobilitatea a fost implementată de Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni, în parteneriat cu Send Sicilia, Palermo, organizație intermediară, și ITT Istituto tecnico per il turismo „Marco Polo”, respectiv ITI „Vittorio Emanuelle III”, școli VET din Palermo, ca organizații de primire.
Cei zece profesori participanți și directorul colegiului, prof. Claudia Suseanu, au dobândit cunoștințe necesare pentru recunoașterea/identificarea elevilor cu ADHD/ASC, cunoștințe referitoare la programele de lucru utilizate în cazul acestor elevi, cunoștințe despre metodele pedagogice și practicile educaționale, formale, non-formale și informale folosite pentru a încuraja la copiii cu ADHD/ASC dezvoltarea conștiinței critice și dezbaterea de idei.
Profesorii fălticeneni au mai învățat modalitățile de promovare a perspicacității la copiii cu ADHD/ASC, cum să le stimuleze educația participativă și îndrăzneala, să le cultive creativitatea și să le stimuleze înțelepciunea și capacitatea critică.
Prof. dr. Raluca Iuliana Suciu, coordonator proiect, a precizat: „La finalul proiectului, cei zece participanți au primit Atestat de participare, documentul de Mobilitate Europass și Certificat de competențe lingvistice, urmând ca experiența acumulată în urma stagiului să fie implementată în școală și în comunitatea locală, pentru că, dacă un copil nu poate învăța după cum i se predă, atunci ar trebui să ne schimbăm felul de a-i preda după cum învață el”.
Fălticeni
Cadre didactice de la Colegiul „Mihai Băcescu” s-au specializat în lucrul cu elevii care au simptome ADHD și ASC
