E.On Electrica se comportă ca un stat în interiorul altui stat, iar de acest aspect s-au convins zeci sau chiar sute de suceveni. Ultimul caz de bătaie de joc la adresa unui consumator s-a petrecut recent, dar din datele prezentate de conducerea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava numărul abuzurilor la adresa celor care au contracte cu E.On Electrica este mult mai mare.
Gheorghe Cojocariu a avut neplăcuta surpriză de a constata că în ultima factură pe care E.On Electrica i-a remis-o se regăseau și diferite sume de bani deja achitate anterior.
Astfel, la capitolul „energie activă”, în factura cu numărul 1100028448479, pentru perioada 08.11.2013-09.01-2014 apare cantitatea de 109 kWh și de achitat suma de 38,88 de lei, fără TVA. În aceeași factură apare și plata certificatelor verzi pentru două perioade, respectiv 08.11.2013-30.11.2013 și 01.12.2103-31.12.2013, în cuantum de 4,32 de lei și 5,82 de lei.
Factura următoare, emisă după cea în care apar sumele menționate mai sus, și care a fost achitată, cuprinde din nou aceleași cifre. Exemplele continuă și pentru „acciza necomercială”, dar și pentru „CPC 10% energie activă” (oare câți consumatori știu ce înseamnă aceste abrevieri?), dar și pentru „contribuție cogenerare”.
„Pe lângă faptul că e o adevărată chinezărie în aceste facturi, din care un om normal nu poate înțelege absolut nimic, m-am trezit pus și în fața situației de a plăti aceleași sume de bani de două ori. Am încercat să primesc niște răspunsuri de la furnizorul de servicii, dar nu au fost capabili să ne lămurească, nici pe mine și nici pe soția mea. Sunt de-a dreptul dezgustat de modul cum sunt tratat în calitate de consumator, bun platnic și fără restanțe”, a arătat Gheorghe Cojocariu.
Zeci de plângeri împotriva celor de la E.On
Reprezentanții E.On Electrica au evitat să se pronunțe cu privire la acest caz și au menționat că vor avea un punct de vedere abia după ce comisarii de la Protecția Consumatorului vor lua o decizie.
În schimb, cei de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava spun că reclamațiile la adresa firmei E.On sunt de ordinul zecilor.
Dacă anul trecut s-au înregistrat 98 de plângeri, în primele trei luni ale acestui an sunt depuse deja 40 de reclamații.
„Din totalul reclamațiilor, majoritatea se referă la facturarea incorectă a cantității de energie consumată. În urma cercetării aspectelor sesizate de către consumatori s-au constatat în cele mai multe cazuri încălcări ale drepturilor consumatorilor și s-au aplicat amenzi contravenționale”, a declarat Vasile Latiș, directorul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava.
O parte dintre oamenii care au fost prejudiciați de E.On Electrica și-au recuperat banii încasați ilegal de această societate, suma totală returnată fiind de 46.000 de lei.
România anului 2014
E.On Electrica, firma care încasează de două ori pentru aceleași servicii
